onsdag 6 juni 2018

Tramsfrans

Dagliga rapporter om svenska kändisars öden och äventyr. Kändisar, chips och chablis! Eva, hur får du tramsfrans blogginlägg till mobbning? Vuxna måste sluta urholka begreppet mobbning. Som lärare märker jag att ungdomar sällan använder ordet i överdrift.


De är osams eller förbannade eller ledsna.

Sen ringer en arg förälder och skriker om hur vi lärare inte tar mobbningen på allvar. Idag pratade jag relativt ingående om Biggest loser VIP, med en människa jag inte känner. Samtalet flöt på bra och ingen hade kunnat ana att jag inte sett en sekund av årets säsong. Nu kan du starta en egen insamling till förmån för Musikhjälpen! Pengarna som samlas in går till kampen för att stoppa konfliktrelaterat sexuellt våld.


Om jag fattat det hela rätt så har följande skett. Anna Book lägger ut en bild på en pastarätt på Instagram och kallar den hemlagad. Frans blogg på Aftonbladet. Kommer det komma några göteborgs-aktiga inlägg signerade tramsfrans ?

Jag reserverar mig redan nu för rätten att dra så många ordvitsar jag vill. Nu är även kungafamiljen indragen. Hade jag gärna haft om jag haft plats, och då är vi ändå bara pers i familjen! Bonde söker fru trotsar Australiens skogsbränder. Han är en av Sveriges just nu roligaste pennor.


Se det här i stället: Den som vill se en film om en mogen, dumpad kvinna och hennes vuxna döttrar, investerar nog slantarna bättre i franska ”vårar”. Skojar du med Anna Book får du igen – rejält. Nyligen ballade hon ur på sitt eget Instagramkonto efter en ironisk kommentar av en följare. Tramsfrans i Eurovision-special. Recensioner, trailers och nyheter från Nöjesbladets filmexperter.


Få koll på nästa biosnackis redan innan premiären. Ibland så behöver jag inte ens anstränga mig för att hitta på en passande rubrik till mina inlägg, och idag är eakt en. This website uses cookies to improve your experience.


I serien bjuder fyra folkraceteam in var sin kändis och ska coacha dem till att bli. Singer-songwritern Alice Bomans popskisser har bland annat landat henne en turné med Ane Brun. Nu har svensken dessutom nästlat sig in i amerikanska tv. David Finchers känsla för stil, stämning och det mänskliga psykets allra mörkaste hörn är mördande effektiv i nya Netflix-serien Mindhunter.


Det kan handla om vem. Allvar utan humor är outhärdligt.

Och humor utan allvar är likgiltig. Att analysera humor är som att dissekera en groda. Ingen tycker egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg