onsdag 20 juni 2018

Blondinbella gravid vecka 12

Få en ökad förståelse av barnets utveckling i magen. En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Nu har Blondinbella äntligen bekräftat för läsarna att hon är gravid igen.


Hon är i vecka tolv och därför också anledningen till att hon inte skrivit något om detta förens nu. Hon erkänner nu också för läsarna att hon använde appen för att kunna bli med barn och inte för att skydda sig från att bli med barn som hon skrivit i bloggen innan.

Blondinbella bestämde sig för att medverka i serien gravid vecka för vecka precis som Dessie och Katrin gjorde. Nu har första avsnittet med Blondinbella kommit ut och ni kan se avsnittet här under. Hon är nu i vecka och i detta avsnittet så laddar hon ner första appen för gravid och berättar vilka saker som stämmer in på henne.


Gravid vecka – fostrets utveckling. Detta innebär att man via ultraljud gör kontroller för att utläsa eventuell förhöjd risk för kromosomskada, såsom down syndrom. Vi börjar spela in nästa vecka och så fortsätter vi fram till förlossningen.


Ska bli hur roligt som helst. Nu blir det att stänga av all teknik (förutom tv:n) och äta middag och se på Bron med Odd.

I bloggen avslöjar Blondinbella att hon redan är i vecka 12. Nu är Blondinbella gravid i vecka och idag gick hon på mammaledighet. Nu har det kommit ut nya asvnitt av gravid vecka för vecka. I Blondinbellas avsnitt så visar hon sitt kontor och pratar om sin foglossning. I Odds avsnitt så berättar han att han är orolig då livet går för bra just nu.


Vi kör igång magbilderna idag eftersom jag byter vecka på torsdagar och idag går jag alltså in i vecka 13. Den här tiden är egentligen den perioden då man känner sig som fulast, så var det förra gången också. Kroppen som annars har tydliga former blir mer som en barbamamma.


Idag gick jag in i vecka. Nu är de år sen det upphävdes o ja har inte blivit gravid igen. Få massor av klubbförmåner, gratis! Ta del av förmåner och erbjudanden.


När du är gravid i vecka får barnet i magen helt och hållet sin närings- och syretillförsel via moderkakan och navelsträngen. De inre organen fortsätter utvecklas, framförallt hjärnan. Gillis ska få ett syskon! Herregu tårarna rinner bara för att jag skriver om det.


Det är så himla stort och häftigt och vi är så lyckliga och förväntansfulla, skriver hon.

Löwengrip är gravid i vecka tolv och babyn är beräknad till den april, det gör att det blir månader mellan parets båda barn. Det är ungefär sex centimeter långt och väger cirka gram. Jag är gravid för första gången och redan i vecka kände jag detta ”fladder” i magen, ofta väldigt långt ner vid troskanten. I takt med att veckorna har gått har detta fladder blivit mer intensivt och numera förekommer även regelrätta sparka.


Den har börjat puta lite, men syns ju knappt och ser man på andra som är gravida i samma vecka som mig har de flesta anlagt en bebiskula. Jag saknar min kula och är lite räd tänk om min bebis inte lever och växer! Barnet när du är gravid i vecka 38.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg