onsdag 6 juni 2018

Vad ska man bjuda på för fika

RECEPT Baka till fika. Att bjuda på gott hembakat fika uppskattas av många. Det är ett riktigt hantverk att kunna baka ett goda fikabrö men det behöver inte vara svårt alla gånger. Vi har flera recept på prima fika som är lätt att baka och dessutom passar perfekt att bjuda familjen eller kollegorna på.


VAD ska jag bjuda på för fika på.

Sen kan man antingen lägga upp på fat -eller låta folk. Skrivet av: Helena: Nästa vecka är det min tur att baka till tisdagsfikat på jobbet. Kan ni inte komma med tips på vad jag kan bjuda på ? Det ska vara nåt gott (såklart!) och gärna utan mjölkprodukter eftersom en arbetskamrat är allergisk.


Förslag på vad man kan bjuda på, på dop? Har för mig att man får bjuda personalen på mindre saker nån gång ibland utan att det ska finnas en massa. Det perfekta fikat för babyshowern.


Babyshower, som tidigare enbart var en amerikansk fest har tagit sig över vattnet och blivit populärt även här i Sverige.

Det är ett firande av den blivande mamman och hålls i slutet av graviditeten. Om du bjuder på smörgåstårta kan det vara trevligt att servera något annat än just tårta till efterrätt. Lite fräsch frukt eller småkakor och bullar passar bra. Om du väljer att helt fokusera på fika – satsa på en kakbuffé! Ofta kan man göra flera olika sorters småkakor av samma mördeg, vilket gör det enkelt att variera med.


Tänkte börja planera lite smått inför kalaset i augusti, ja jag vet att jag är lite tidigt ute men jag måste planera! Vad ska man bjuda på ? Kom gärna med tips på både enklare bjudmat och bakverk! Snart är det dags för 1-års kalas och jag har börjat fundera på vad vi ska bjuda på för fika.


Vill att det är sockerfritt! Men självklart är det också okej att bjuda iblan men jag tycker inte att mannen alltid ska bjuda – utan tjejen får också bjuda tillbaka. Annars blir det lätt att man känner sig lite utnyttjad om man bjudit på allt och det sen inte blir något mer efter första dejten.


De blev jag bjuden på på ett kalas,. Här får du de bästa tipsen och idéerna till barnkalaset Så bjuder du in till kalas 6. När ditt eget barn ska på kalas 27. Medan de som säger upp sig brukar bjuda på fika , någon bjöd på gräddtårta, någon bjöd på godis, oftast bjuds det på bulle och kakor (enklare fikabröd).


På mitt jobb bjuder man de som jobbar på avdelningen just ens sista dag, inte alla som är anställda och inte folk som arbetar på andra avdelningar.

Det finns inga regler som säger att man måste ha anställda för att man ska kunna utnyttja förmånen, även den som är ensam i sitt aktiebolag kan bjuda sig själv på riktigt billig fika varje dag. En fika behöver inte bestå av det traditionella kaffet eller småkakor. Vid tjänsteresor har man antagligen gjort på lite olika sätt, många använder t ex poäng som samlats i olika bonussystem för att betala fika under tjänsteresan. Perfekt tycker kanske både arbetsgivare och anställda, även om intjänande av bonuspoängen kommer från arbetsgivarens tidigare inköp eller liknande. Tja på fredag jobbar jag min sista dag på mitt sommarjobb.


Det är mitt första riktiga sommarjobb, har jobbat hos pappa tidigare. I så fall måste det vara hembakat? Egentligen spelar det inte så stor roll vad man bjuder på. Ska man bjuda på fika ? Då blir det inte heller så enormt mycket plock och disk efteråt. För år sen när jag kallade ihop släkten, kom ca 1pers - vad bjuder man på för fika till så många?


Grillar är ordnade och man får ta med sig den mat man vill äta, vi bjuder bara på kaffe, saft, te och fika. Förstår du att vi behöver din idérika hjärna på mer än ett sätt? På min nuvarande arbetsplats har det blivit väl jobbigt att bjuda på hembakat.


Sen jag började har personalstyrkan växt från till ca och det enda man pallar med att baka till så många är långpannekakor med ganska billiga ingredienser. Lite tråkigt tycker jag som gärna spontanbjuder på fika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg