måndag 18 juni 2018

Ica ekologisk surkål pastöriserad

Ica ekologisk surkål pastöriserad

Tänk på att sortimentet kan variera mellan butikerna. Nedan visas ett exempelutbud. Ta en ekologisk sallad till lunch – råvaror med högt näringsvärde och goda smaker.


Ica ekologisk surkål pastöriserad

Handla online i din ICA -butik på nätet när det passar dig. Genom att välja ett bra kött från djur som är uppfödda på ekologiskt vis, är det gott inte bara för samvetet – djur som mår bra smakar bra. ICA I love eco – i balans med naturen. Pastöriserade surkål innehåller färre aktiva mjölksyrabakterier än icke pastöriserade.


Om möjlighet finns att köpa icke pastöriserade mjölksyrade grönsaker eller mjölksyrabakterier i tablett eller flytande form kan det ge bättre effekt då fler mjölksyrabakterier är aktiva. Det finns bra surkål att köpa i affären dock är den ibland lite svår att hitta. Ica har en som är ekologisk dock innehåller den citronsyra vilket är lite tråkigt.


Vi har tidigare köpt den som heter Tistelvind på coop vilket är en ekologisk surkål utan tillsatser dock är den inte lika god som min hemmagjorda. Se hur du gör, steg för steg! Surkål , så syrar du kål själv! Syran gör kålen mer lättsmält och är nyttig för att skydda tarmarnas slemhinnor.


Ungefär att jämföra med företag som skyltar ekologiska produkter. Tips på opastöriserad surkål i butik: Tistelvinds (innehåller dock lite kummin som man får pilla bort om man äter autoimmun kost, AIP). Det finns också påsar med surkål i grönsaksavdelningen på t ex Coop, Ica och Willys.


Det står på påsen om den är opastöriserad. Har en fråga angående er I love eco surkål. KRAV- ekologisk ingrediens. Vikt liten burk 380g, stor burk 700g. ICA :s ekologiska surkål i plastpåse är inte pastöriserad.


Det var den i alla fall inte förut, när jag mejlade och frågade. Den brukar finnas bland grönsakerna. Själv gör jag kimchi, 3-dagars snabbvariant.


Handla mat online till billigast pris - Använd Matspar. Plocka ihop din matkasse hos oss och jämför sedan priset hos de största mataffärerna på nätet. Pastöriserad , vilket gör att den fungerar utmärkt att värma upp. Syrade grönsaker är jättenyttigt och inte minst surkål som är proppfull av C-vitamin.


Oöppnad burk kan förvaras i rumstemperatur. Ingredienser: vitkål, havssalt. Ekologisk och pastöriseras surkål. Till min bestörtning upptäckte jag att den innehöll Citronsyra E3framtagen med mögelsvampar. Varför förstöra en så fin ekologisk produkt med denna mycket allergiframkallande kemikalie ? I dag snubblade jag på surkål , Icas egna ekologiska och till kvällsmat blev det därför bratwurst med surkålscoleslaw.


Till det serverade jag turkiska cornichons och en stark, grov senap. Har du besökt en polsk livsmedelsaffär? Där har de alla möjliga surkål , både pastöriserade och icke pastöriserade. Polska finns det mest.


Jag är uppväxt med det. Till stekt fisk hade vi surkål bla. Då kommer jag ihåg att mamma gjorde sallad på surkål.


Ica ekologisk surkål pastöriserad

Hon sköljde surkålen lite för att få bort den suraste smaken, hade i finhackad lök, lite riven morot, rapsolja och alltid en stadig nypa socker (jag hoppar sockret numera).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg