torsdag 22 oktober 2015

Mitt musikår spotify 2016

Listen to all your favourite artists on any device for free or try the Premium trial. Att se på mitt musikår ! Men också att fråga mina kompisar (vars musiksmak jag litar på) om favoriter. Kanske skapa spellistor tillsammans? Bland annat får du se hur många minuter du har lyssnat under året, hur många olika låtar du har lyssnat på och hur många du har skippat.


Förutom lite quiz om sin egen lyssning och statistisk så får man i år två spellistor.

You look like someone who appreciates good music. Inledde året med T-Swift känns rimligt. Ready for it” känns lagom aggressiv och rivig för en sen nyårsafton. Inte så mycket om man jämför med många andra.


Men jag lyssnar faktiskt inte alls mycket på musik. Hur mycket man lyssnat, vad man lyssnat på och sådär. Jag som är en musikjunkie tycker att detta är så kul!


Bara ordet är ju så fantastiskt: POP, popopop, P-o-p.

Rebecka Ljung En Elvis-cover av Perfume Genius gick mycket på repeat i år. Mitt första intryck är inte direkt halleluja men samtidigt är det positivt att resten av burgaren får ta plats. Kolla in dina favoriter bland artister, låtar, genrer och mer. Ja men herregu snart är det ju ett nytt år! Och december brukar ju bli en tid av sammanfattningar, resuméer och årsbästalistor.


Så här har mitt musikår sett ut: Årets första låt var tydligen Skin and bone av Heartless Bastards. Ja hörrni, folk har ju börjat dela med sig av sitt musikår på spotify så inte ska jag vara sämre än någon annan! Vilken låt startade du året med?


Spotify visar hur ditt musikår såg ut. Utöver din personliga lista kan du även kolla in de mest spelade låtarna i olika länder. What one listens to often reflect how one feels, what one does. Har ersatt så enormt många musiktimmar med poddtimmar det här året, men ändå. När någon av de låtarna dyker upp i mitt huvud knyter det sig i magen och jag känner att ångesten är påväg.


Nu har jag äntligen hittat tillbaka till glädjen i mitt musikskapande. Under en tid blev det något jag kände mig tvungen att göra, mina krav på mig själv var högre än jag kunde nå och som ni vet kan man inte tvinga fram kreativitet. Om mig Nathalie Isaksson.


Bengt-Åke och vår son Knut i Skurup.

I bloggen skrivs det mest. Du kan se hur många timmar du har lyssnat. Det finns även info om vilka genrer, artister och låtar du lyssnat mest på, vilken veckodag du lyssnar längst och vilka artister du föredragit under de fyra årstiderna. Jag delar ju programmet med Julia så vet inte hur mycket jag kan lita på det men här är vad den säger om mig.


För att varit borta fem månader är detta ganska bra. Har lyssnat på de som spelade på Roskilde, typ. Den hittar ni längre ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg