fredag 16 oktober 2015

Gaser i magen gravid v 39

Gaser i magen gravid v 39

En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Hitta rätt produkt till rätt pris. Jämför pris på kontaktlinser. Gravid vecka gaser i magen.


Gaser i magen gravid v 39

Har den senaste veckan varit extremt gasig i magen , det luktar så sjukt illa att min sambo och min dotter byter rum, när går detta över? Jag är lös i magen och måste gå på toa och göra nummer minst en gång per dag. Och ibland när jag ska gå på toa gör det riktigt ont. Gasig i magen när du är gravid.


Svullen mage och gaser är vanligt hos gravida. Fostret tar upp extra utrymme i magtrakten vilket gör att gaserna samlas på ett mindre område i tarmarna än vanligt. Känslan av att vara svullen och av att ha ett ständigt behov av att fisa, kan kännas jobbigt. Jag går in i vecka idag och har inte haft besvär innan, men nu har jag jätteont av gaser i magen.


Riktigt ont i magen och gravid i v39. Mullrar och bubblar högt i magen ? Jag är helt uppsvullen och bullrig i magen inte skoj alls. Läste något om att det ofta kommer i slutet av graviditeten, men jag är ju i början nämligen 12:e veckan. Har vart på toa två gånger idag, då har jag fått ta i fast att jag känt mig nödig.


Sedan har jag haft ganska mycket gaser till och från idag. Vad är detta för magsmärta? Har haft sammandragning i samband med smärtan, men inte varje gång.


Det kan ju vara gaser i tarmarna också som trycker på. Man blir ju ganska gasig när man blir gravid och kroppen håller på att ställa om sig. Jag har en fråga vad gäller chanserna att bli gravid när man är år. Jag har ätit p-piller till och från (mest till) sedan jag var år. Nu slutade jag i november, mensen verkar redan ha kommit igång regelbundet.


Men jag har läst en del tidigare att kvinnans chanser att bli gravid minskar drastiskt efter års ålder. Jag har nu idag och igår kväll haft en konstant smärta i nedre delen av magen , ungefär där troskanten är. Det gör så ont, som mensvärk fast tio gånger värre. Så där galet ont så man absolut inte kan ignorera det.


Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Det är alltså en konstant smärta, ihållande. Alltså inte sånt bubbel man känner när bebis rör sej.


Fy vad jag har ont i magen. Jag TROR att det är för att jag varit hård i magen och inget toabesök igår. Visst kan man få riktig magknip då när det liksom släpper! Har varit på toa ggr idag men det gör fortfarande ont.


Förstoppad under graviditeten. Har du trög mage och upplever att det är svårt att bajsa ordentligt? Läs mer om förstoppning under graviditeten på Babyhjälp. Här är väldigt tidiga tecken på att du är gravid.


Molvärk En molande värk i nedre delen av magen kan bero på en rad saker, bland annat ägglossning och att mensen är på gång. Men det är också ett vanligt tecken på att du är gravid. Det som skiljer förvärkar från sådana sammandragningar som signalerar förlossning är att de senare oftare gör ont.


Gaser i magen gravid v 39

Den sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg