måndag 19 september 2016

Server för inkommande epost outlook

Server For Outlook Search Now! Over Million Visitors. Your One-Stop Comparison Shopping Site. Find Our Lowest Price. Try the Second Best Search Engine.


Innan du kan lägga till ditt e-postkonto i Outlook , Outlook på webben, Outlook. E-post och Kalender i Windows så behöver du en del information, som typen av konto, namn på servrar för inkommande och utgående post samt SSL- och portinställningar. Om du försöker ansluta ett annat e-postkonto till Outlook. POP kan du behöva ändra vissa inställningar för e-post -leverantörer för att aktivera en anslutning som kan vara blockerad.


För Gmail POP-konton, följer du dessa steg. För POP-konton, följer du dessa steg. Outlook försöker sedan att automatiskt konfigurera ditt konto. Vissa Internetleverantörer kräver fullständiga e-postadressen ska anges i fältet Användarnamn.


Om du vill att Outlook ska automatiskt ange lösenordet för e-post kontrollerar du att kryssrutan Spara lösenordet i lösenordslistan är markerad. Du uppmanas att tillåta Outlook att komma åt din e-post , dina kontakter och kalendrar. POPanvänder du bara om du vill ha din e-post på en enda enhet. Då hämtas din e-post från mejlservern när du läser den, och tas sedan bort. Inställningar för POP3.


Annars öppnar du Menyn i övre vänstra hörnet. Det portnummer som används av servern för inkommande e-post. Vanliga portnummer för inkommande e-post är 1och 9för IMAP-konton, och 1och 9för POP-konton. Autentisering Välj Lösenor MD NTLM, Kerberos eller Ingen enligt e-postleverantörens anvisningar.


Har servern för inkommande e-post stöd för kryptering. Jag kan inte ta emot e-post eller andra objekt i mitt Exchange-konto. Grundläggande inställningar för IMAP-konton. Så här kommer du igång med din e-post från Telia i datorn och mobilen. Se till att din mejladress är markerad i rutan som kommer upp.


Jag har skapat ett outlooks konto, men kan inte ändra mina utgående och inkommande servrar. Kontotyp ska vara IMAP. Jag får besked om att jag har outlooks sevrar men jag har andra servrar från one-com.


Server för inkommande epost outlook

Kan jag inte använda outlook med andra servrar ? Hur ändrar jag imap servrarna så att jag kan synkronisera min e-post. Sedan ett antal år tillbaka har iOS nu Outlook. För att använda ett e-postprogram behöver du göra en del inställningar, ta gärna hjälp av guiderna till höger.


För att använda din e-post i mobilen eller i Windows Mail, Mac Mail eller andra e-postprogram behöver du nedanstående uppgifter. Gå in i fliken Utgående server och kryssa i Den utgående servern (SMTP) kräver autenticering. Välj TLS i båda fälten med namnet Använd följande typ av krypterad anslutning. Ange informationen för Inkommande e-postserver och Utgående e-postserver. Om du inte har tillgång till informationen provar du att slå upp detta eller kontakta din e-postleverantör.


Server för inkommande epost outlook

Om e-postinställningarna är korrekta trycker du på Spara för att slutföra. Använd samma användarnamn och lösenord för att skicka e-post - Ja. Ge mindre säkra appar åtkomst till kontot om du inte använder tvåstegsverifiering.


Kräver SSL för utgående e-post - Ja. Om du nyligen ändrade lösenordet för Gmail kan du behöva ange kontouppgifterna för Gmail igen eller konfigurera Gmail-kontot på nytt på din andra e-postklient.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg