tisdag 13 juni 2017

Min dotter är tjock

Faktum är att många menar att man med fog kan betrakta barn- och ungdomsfetma som en ny folksjukdom. Precis som Terese Allert är också jag orolig för min dotters kroppskomplex. Först ville jag inte ens ta hjälp av sjukvården av oro för att det skulle stigmatisera min dotter.


I min värld tycker jag att det räcker så länge hon själv inte känner att hon blir lidande. Jag tycker därför att det är orimligt att han ÄNDÅ nu ska börja prata näringsvärde och kalorier. Som sagt, hon är ETT BARN.

Han förklarar inte en enda gång hur hon ser på saker. Min dotter har fetma enligt alla tabeller som finns. Hon rör på sig och vi gör allt och lite till som de sagt på överviktsteamet. Nu hade hon gått upp kilo till sa läkaren och jag kände bara hur orken rämnade.


Hon är snart men äter som ett barn som är för att de säger att hon måste hålla vikten. Han skriver att dottern för länge sedan förstått att hon är annorlunda jämfört med andra barn, detta trots att hans idoga försök att undvika kroppshets. Min fråga till pappa Daniel är om han verkligen tror att det här inte kommer att sätta spår i hans dotters liv.


En 9-årig tjej ska inte behöva tänka på vad hon väger.

Jag vet att de i stort sätt inte får någon lagad mat från grunden utan det är halvfabrikat som de värmer i ugnen. Potatisen är minutpotatis som redan är förkokt. Har ju läst i rapporter att det är inte bra att äta halvfabrikat. Men å andra sidan om det skulle bero på skolmaten borde det väl vara flera barn som är tjocka. Sexig: en lagom tjock kvinna i sina bästa år.


Att offentligt kunna prata om kroppsideal för män är ett privilegium. Min man är lång också men han är inte tjock. Om man till vardags lyckas hålla en (vad vi menar) bra kost till vardags kanske man kan låta barnet själv avgöra om det vill ha kakor mm som andra har släpat med sig. Se då till att barnet inte får dåligt samvete av detta, skulle det välja att äta.


Titta vad tjock jag är , mamma! Kolla vad ful min mage är mamma! Mamman till den sjuåriga flickan som står framför spegeln och beklagar sig över sin inbillade övervikt känner sig chocka arg, sorgsen och hjälplös. Flickan är sju år, fortfarande ett barn!


Boka Minen Hotel och spara upp till med Agoda! Han säger “Jag vill inte förkorta min dotters liv bara för jag inte vågar ta upp förbjudna ämnen”. Efter mycket prat om varför jag inte gett mig in i denna diskussionen så gör jag här och nu.


Mina vänner på internet, här har ni.

Fick höra av svärmor att vår son är tjock. Hon frågade rakt ut om han får för mycket mat för han har lagt på sig så mycket. Jag tog väldigt illa vid mig och blev nästan nojig att min son är tjock men samtidigt känner jag: snälla, kan han inte få växa upp försr innan han blir kallad massa?


Att dumpa sin partner om hen blivit tjock Jag var leksugen och bjöd därför in min kompis Anna för. Vad tjock du har har blivit! Det är påskafton och jag är år gammal och hemma hos dem för att färga påskägg Då kan det vara så att relationslivet är. Blev chockad av det jag fick höra.


Va säger jag och hon upprepar igen. MIN DOTTER ÄR TJOCK OCH VAD vara jobbigt att vara FÖR smal i dagens samhälle är för att jag helt enkelt GAMLA BILDER - Duration: 6:36. En bild på en normativ kropp får inte samma kommentarer som en bild på en tjock kropp, även om bilderna är tagna på Men bara för att jag är tjock så ska. Jag är väldigt orolig över att hon vill äta hela tiden. Jag har en dotter som är år.


Vill ju inte säga till henne att om man äter så mycket blir man tjock. Vi har en dotter till som är trådsmal och kan äta hur mycket som helst. Vår åttaåring har alltid varit mycket aktiv.


Varför skulle det vara värre att bli mobbad och få kommentarer om ens kropp när man är tjock än när man är smal? Det gör lika ont och är lika illa. Tragiskt att påståenden som onormal, opererad och ätstörd är accepterat för att man är smal.


Min väninna har likadan kropp och jag har många kusiner med samma kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg