fredag 19 juli 2019

Oskyddat samlag innan mens

Oskyddat samlag innan mens

Hej är det någon som har blivit gravid dagar innan sin mens ? Fick ni mens den månaden? Hade osyddad samlag nu den april skulle igentligen få min mens idag men har ftf inte kommit, får väl vänta lite till. Men om de så att ja skulle vara gravid kommer jag ändå få min mens ? Har läst så mkt att man kan vara gravid dagar innan mens.


Hade oskyddat sex dan innan jag fick min mens. Så jag får mens dag och ägglossning dag 10. Om jag då har sex dag (när jag fortfarande blöder) så kan spermierna leva i mig åtminstone till dag vilket är farligt nära dag 10. Om min mens kommer lite tidigare än vanligt kan jag absolut bli gravid under de omständigeheterna.


Där kostar det i regel ingenting. Rekommendationen är att vänta med att ta testet tills första dagen efter missad menstruation. För dig som är osäker på när din mens kommer bör du vänta åtminstone tre veckor efter oskyddat samlag med att ta testet. Mensen brukar man normalt vara slut vid den sjätte dagen. Dag ett är första mensdagen.


Oskyddat samlag innan mens

Det här betyder att du absolut kan bli gravid under tiden du har din mens. Om en kvinna har sex utan att använda preventivmedel under tiden hon har mens , kan hon bli gravid. Till och med tiden efter att hon har haft mens. Skulle tagit mitt mini-p vid men tog den mellan 2-på natten och man måste ta dem inom timmars ramen annars kan det bli en dålig värkan.


Det vill säga att dra ut den (snoppen) innan satsen kommer. Eller köra finska rycket i mer dagligt tal. Det är nu hög tid att skicka in sin dokumentärfilmsidé till Tempo Pitch. Du blöder under vaginala samlag eller kort efter vaginala samlag.


Oskyddat samlag innan mens

Det kan vara tecken på cellförändringar på livmoderhalsen och du bör ta cellprov. Du har använt samma preventivmedel med hormoner i mer än tre månader och har mellanblödningar. Du har haft oskyddat sex med någon och kan ha fått en könssjukdom. Säkra perioder går ut på att man inte har oskyddat samlag när kvinnan är fertil, alltså minst en vecka innan ägglossning.


Det bygger dock på att kvinnan har totalkoll på sin ägglossning genom flera metoder, genom att ta sin temp varje morgon och kontrollera sitt slidsekret. Ni haft ett så kallat avbrutet samlag. Risken att bli gravid då är ganska liten, men den finns. När killar är upphetsade kommer det lite sekret ur penisen som kallas försats. Hej jag hade oskyddat sex med en kille dagar innan mens och tog sista minuten piller.


Oskyddat dagar innan mens. Två veckor efter samlaget fick jag mens (då jag inte skulle ha mens ,ha annars regelbunden mens ) men jag hade mens då i 8-dagar. Direkt efter samlaget fick jag rejäla smärtor i nedre delen av magen (antar äggstockarna).


Jag har haft oskyddat samlag med min kille idag. Det kändes som mensvärk men mycket värre! Och det konstiga är att jag fick t. Han låg över mig och jag hade mina ben runt hans rygg). Vi har haft mycket oskyddat samlag underdenna perioden. Enligt min cykel ska jag ha mens på fredag januari, idag januari fick jag en blödning som varade under dagen bara och sedan slutade, kan det vara en nidblödning?


Man brukar räkna från sista mensens första dag, och om nästa mens inte kommer i tid kan du göra en graviditetstest ( veckor ). Om däremot mensen är oregelbunden kan man behöva göra testen vid flera tillfällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg