torsdag 3 mars 2016

Mitt tele2 funkar inte

Vi skulle vilja visa dig en beskrivning här men webbplatsen du tittar på tillåter inte detta. Hos vår support får du information om och hjälp med bl a din faktura, e-faktura, hur du aktiverar ditt SIM-kort, hittar PIN- och PUK-koder och om det pågår. Använd inloggningsuppgifterna som vi mejlade till dig vid köpet och logga in på Mitt Tele2.


Du vet väl att du kan få svar på många frågor via Mitt Tele? Där kan du bland annat se din faktura, aktivera SIM-kort, ändra datapaket, hitta din PUK. Tjänsten inte fungerar?

Här kan du se vad som händer. Appen mitt Telefungerar inte , står bara uppdateringen misslyckandes. Observera att du måste ha kopplat minst ett abonnemang till Mitt Tele-kontot för att få tillgång till Presale.


Har du inget konto eller ännu inte kopplat något abonnemang till ditt konto på Mitt Telekan du enkelt göra det på tele2. Klicka här för att skapa ett Mitt Tele-konto på tele2. Har under ca års tid inte kunnat skicka MMS via min mobiltelefon. Funkar endast hemma när jag har wifi tillgängligt.


Har testat att ladda ner inställnings-sms från Tele2. Stäng mitt Teleså länge det inte fungerar.

Nu har det gått månader utan att Ni klarat av att reparera funktionen förbrukning. Det funkar inte heller med uppgifterna om faktura, Föreslår att Ni tills vidare visar texten Tyvärr saknar Telekompetens för att ha funktionen öppen. Vi beklagar att vi lovar för mycket! Så jag har ju ingen koll alls nu. Mitt sim-kort fungerar inte , vad ska jag göra?


Tydligen så fungerar inga av deras tjänster för människor som befinner sig utomlands och det har varit så sen igår förmiddag. Varken Teleeller Comviq har gått ut med någon information på deras sociala medier och dessutom ligger Telehemsida nere. Ganska dåligt att efter så här lång nertid och inget meddelande till sina kunder. Problem med MMS och mobilsurf Kontrollera din förbrukning på Mitt TeleStarta om telefonen Kontrollera inställningarna i din.


När du loggar in på Mitt Telenor på webben får du full koll på dina abonnemang och dina fakturor. Om det inte visas några inställningar för e-postkontot kontaktar du din e-postleverantör eller systemadministratör. Om du har ett e-postkonto av typen POPkan du bara kontrollera e-post på en enhet i taget. Stäng andra e-postprogram och logga ut från webbaserad e-post som du har öppen. Testa om något av de här tipsen kan funka.


Kan du fortfarande inte ringa så logga in på Mitt Konto och gå in under fliken Frågor och svar eller. Testat MMS med telepå min Nexus och der fungerar prefekt! Inte gjort några inställningar alls utan stoppade i mitt sim och startade telefonen.


Gjorde uppdateringen innan jag testade dock.

Jag ringde kundtjänst och de sa att det inte var något fel på kortet, fast det varken fungerade i min nya telefon eller den gamla. Jag testade allt: stängde av mobilen, starta om den, lät den vila utan batteri osv. I torsdags gick jag till Teleoch de bad om ursäkt för att jag fått en inaktivt kort som inte gick att starta upp. Det stod att jag hade 4g dör uppe på skärmen men jag kunde inte använda det.


Jag hade data roaming på och testade att starta om mobilen ett flertal gånger men inget funkade. Nu står det på mitt tre konto att jag har en faktura på 5kr för att jag har använt 4g i Norge. Jag trodde inte att det kostade extra att surfa i norge. Jag får inte mitt sim kort att fungera i den, Har dock testat med min polares (comviq) och där funkade det utmärkt.


När jag sätter i mitt telekort så får jag upp ej registrerad på nätverk när jag försöker ringa, testat starta om den och återställt men inget av det fungerade, någon här som har ett tips? Om kontot fortfarande inte fungerar ordentligt frågar du din e-postleverantör om information om hur du konfigurerar ditt konto i ett e-postprogram. Ditt konto kanske kräver att du använder speciella inställningar som SSL (Secure Sockets Layer) för att ansluta, eller att du åsidosätter standardporten.


Pluggade in allt men den vill helt enkelt inte hitta ut på internet. Har inga problem att ansluta enheter till Wifi men något internet hittar den inte. Loggar man in för att kontrollera nätverksinställningarna så står det att Sim kortet är förberett och att det är Teleosv. Comviq är mobiloperatören som pressar priserna.


Vi erbjuder billiga alternativ för mobiltelefoni. Jämför våra erbjudanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg