måndag 14 mars 2016

Kär i 20 år äldre man

Så fort jag såg honom första gången kände jag att det var nåt speciellt med honom. För år sedan gifte jag mig med en man som är år äldre än jag. Han var och jag var alltså trettio. Han kändes som den perfekte pappan och maken. Han hade varit gift förut och har tre barn i det äktenskapet.


Vi har också tre barn i dag , och år.

Det känns som att ju äldre man blir spelar åldersskillnaden mindre roll. Men vi trivs och har roligt ihop, även fast det emellanåt kan kännas lite skumt när han har barn och så. Han är helt underbar och varje gång jag ser honom eller hör hans röst känner jag hur otroligt mycket jag tycker om honom. Att borde därmed vara helt perfekt. Jag har träffat en man.


En engelsk studie visar att bröllop där maken är mellan sex och tio år äldre än makan utgör av det totala antalet bröllop, och bröllopen där kvinnan är upp till tio år äldre än mannen utgör endast. Det som kan vara knepigt är ju vara i olika faser i livet, när det gäller barn, vad man vill göra osv. Och sen - INTE kul att ta hand om en äldre partner när man är 55. Varför lockas jag av år äldre man ?

Mötet med en år äldre man har gjort att känslorna svalnat för sambon, skriver en villrådig 28-åring till SvD:s psykolog. Otroligt vacker och väldigt vital och vi hade faktiskt en fantastisk tid tillsammans. Har har bra fysik och ser grymt bra ut.


Man märker knappt nån skillnad. Den andra får mina tankar att vandra. Problemet är att jag är gift, har det väldigt gott ställt. Kan inte fokusera mig på ngt annan. Min son är tillsammans med en kvinna som äldre än jag och hon har två barnbarn.


De är tillsammans sedan mer än fem år. Skulle inte falla mig i tanken att titta en extra gång på en kille i min ålder. Det är fortfarande vanligare för män att vara med en yngre kvinna än vice versa.


Män som är förbi allt festande och one night stands. Har två barn , och år , jag har väldigt svårt för att såra människor och känner att jag inte får ut något av vårt förhållande längre , har iofs kännt så i många år , för sju år sedan var jag väldigt nära att lämna henne för en annan kvinna men då hon blev väldigt ledsen så stannade jag kvar , det vart bra i ca ett år sedan var det tillbaka igen till det vanliga. Som medlem kan du själv ställa frågor och få svar av andra medlemmar som är intresserade av psykologi.


För två år sedan började en år yngre man på mitt jobb. Vi drogs omedelbart till varandra och snabbt var vi enormt förälskade. På jobbet var det en man på som uppvaktade mig.


Fredrik var gift sedan år och hade tre tonårsbarn. Han tittade ständigt på mig och jag kände att han var kär långt innan han bjöd ut mig på middag.

Vi gick till en liten kvarterskrog på andra sidan stan, långt ifrån hans och hustruns stora hus. På senare tid har vi sett hur en rad kända, framgångsrika kvinnor valt yngre män. Supermodellen Kate Moss sägs dejta en tretton år yngre man , och hon är långt ifrån den enda Hollywoodkändisen som väljer en yngre partner. Här i Sverige har vi våra egna uppmärksammade kändisförhållanden där kvinnan är den äldre i relationen.


Nu har jag dock träffat en underbar kvinna i Argentina. Vi är jättekära båda två och vill bygga en framtid tillsammans. När vi är tillsammans så är allt så underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg