tisdag 1 december 2015

Köpa biljetter på blocket säkert

Se våra topp-erbjudanden! Jämför och hitta billiga flyg. Hitta lägsta priset innan du bokar. Biljetter har varit stekhett det här året på Blocket. Generellt är det en väldigt populär kategori som säljer snabbt, säger Linnea Aguero, presschef på Blocket.


Blocket har analyserat annonserna som läggs ut med biljetter till salu.

Det säkraste sättet att köpa eller sälja på Blocket är att köpare och säljare träffas. Går det inte att träffas är vår rekommendation att använda Blocketpaketet, som kombinerar frakt över hela Sverige med säker betalning. Betala med Swish istället för kontanter. Finns inte evenemanget Ni letar biljetter till i vår WebShop, kontakta oss så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa Er.


Vår målsättning är att Ni på ett snabbt och säkert sätt ska kunna köpa och sedan få hem Era biljetter. Oftast får Ni biljetterna på posten vardagen efter Er beställning är gjord (innan 16:00). Ett sådant exempel är vid köp av biljetter och presentkort.


En bedragare kan till exempel ha en äkta biljett i PDF-format som denne kan skriva ut eller mejla till en mängd köpare och på så sätt sälja flera gånger om.

Den första köparen som kommer till arrangemanget med biljetten kommer då bli insläppt medan alla andra stoppas. Jag vet att många av er kommer ta chansen. Antingen åker ni ner och försöker köpa vid arenan, eller så tar ni chansen på blocket. Jag ska köpa ett par konsertbiljetter av en snubbe på blocket , nu säger han att han kan ge mig PIN-kod samt bokningsnummer så att jag kan gå till ett TicnetOmbud och hämta ut biljetterna och sedan betala.


Min fråga är om dessa koder går att återanvända? Skulle jag få eurobonus poäng som motsvarar fullpris businessclass fast jag köper biljetter som överlåtes till mig? Handla tryggt med Blocketpaketet. Villkor för Blocketpaketet.


Vad gäller när du skickar eller tar emot varor med Blocketpaketet? Allt annat ska man undvika. Använd mobilbiljetter för att skanna på arenan. Köp biljetter i din mobil.


Dela säkert dina biljetter med vännerna. Upptäck och köp biljetter till dina favoritevenemang. Publicera dina evenemangsminnen med minnesvärda biljetter , fotokollage och mycket mer. Viagogo eller någon annan andrahandsförsäljare?


Varför får jag inga biljetter när jag kan se att det finns biljetter kvar?

Sveriges ledande marknadsplats för evenemang inom sport, kultur, musik. Jag skulle hjälpa tjejen att köpa biljetter till Kent som kör live här i Stockholm. Som ni säkert hört så sket det sig då biljetterna tog slut fort som attans.


Eftersom att jag vill att hon ska vara glad så sitter jag nu på blocket och undrar lite över ett par saker. Artiklar som tidigare medverkat i en försäljning på Tickster Resale kan tyvärr inte registreras på nytt. Om du lägger upp ett köp som omfattar flera artiklar kan du inte senare ångra dig och endast sälja en av dessa. Du kan heller inte byta din biljett eller ditt värdebevis till t ex ett annat datum. Köpte biljetter till Cirkus Cirkör i slutet av april.


När jag väl får biljetterna står det andra namn på biljetterna och priset förtryckt på biljetterna är 9kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg