torsdag 15 augusti 2019

Krönika om mod

På Boozt hittar du över 6märken. Vi har nyheterna för dig! Hitta dina favoriter på Boozt! Modekläder för alla på Boozt! Välkända märkesvaror till kampanjpriser.

Vi är på jakt efter historier om allt ifrån skeva skönhetsideal, vikthets till prestationsångest, psykisk ohälsa och vardagsbetraktelser. Någonstans där finns också modet. Ett förhandlingsverktyg, kan vi kalla det. Det finns intressanta saker att skriva om inom mode.


Intressanta människor att prata med och om. Saker som behöver tas upp. Det handlar om ungdomar som utvisas från Sverige efter att ha sökt en fristad här.


Låt oss hålla hoppet och modet vid liv, skriver Antje Jackelén.

Gävle kommun uppmanar sina anställda att anmäla missförhållanden. Och det är faktiskt ganska många som gör det. Skriver avvikelserapporter och Lex Saror. Jag tror att det är bra, att det ger bättre omsorg. Det är inte säkert att alla håller med om att något är på tok.


Men det kräver en del mod. Mod att leda sig själv innan man leder andra. Arbetsmiljön handlar om tydligt ledarskap. Skolans arbetsmiljö har en alldeles egen, ständigt återkommande frekvens i mediebruset. De bästa krönikörerna.


Vi bevakar de stora stjärnorna och viktigaste händelserna åt dig. Läs krönikorna Sveriges bästa sportsajt. Den viktigaste dygd en människa kan äga är, enligt Aristoteles, mod. Dygden är, som bekant, medelvägen mellan två ytterligheter.


Mod är således medelvägen mellan feghet och dumdristighet. Den fege låter rädsla styra, ängslas och oroar sig, ser spöken på ljusa dagen och hindras därmed från att leva ett gott liv. Ja, jag tycker det är som en krönika för de handlar om mobbning, sen som det är skrivet så är det som en krönika.

Krönikan handlar ju om mobbning så jag tycker faktiskt att hennes rubrik passar bra för att det står, KRÖNIKA OM MOBBNING. Jag tycker att Rachel har skrivit bra utan felstavning utan några fel i styckeindelning. Att modet finns där och att någon eller några tar på sig det viktiga ledarskapet ute på plan och driver på. Andrew Stadlers inhopp mot BP visade en tydlig sådan positiv vibb.


Jag berättar om ”min dröm” för Fredrik Modin när vi sitter och äter på en italiensk restaurang i Columbus. Sånt brukar spelare ljuga om , men jag tror honom. Här hittar du samtliga artiklar, kommentarer och analyser om Krönika från Dagens industris redaktion. Han vet hur snacket gått.


Krönika : Min själsliga tatuering – jag vill bringa hopp och mod Lands krönikör Malin Ackermann delar med sig av tankar om sin kamp. En kamp som ursprungligen var personlig men som kom att handla om att förena goda krafter och att skapa ett kit som lyfter hela samhällen. Gästkrönika Krönika Irena Pozar, chefredaktör för Veckorevyn, håller inte med om nidbilden av millennials. Arbetsgivare måste skapa attraktiva arbetsplatser för att locka flitiga, unga arbetstagare, skriver hon i en krönika. För min del handlar mod mer om att våga stå upp för saker som är rätt.


Ibland då man gör detta kan det få lite obekväma konsekvener, kanske tycker man inte likadant som barnens kompisars föräldrar i vissa frågor, kanske följer man inte heller altid vad den stora massan tycker är rätt och riktigt. Krönika Jag springer snabbt från det ena till det andra och kan vara svår att nå. Så svaret på frågan om jag lever som jag lär måste bli nej, skriver Tomas Sjödin i sin lördagskrönika. Mall – Skriva krönika Om en krönika En krönika är en personlig tolkning av en händelse. Viktigt i en krönika är just att den är personlig, den ska alltså innehålla krönikörens egna tankar och kommentarer.


Krönikor kan skrivas ganska fritt, men vissa punkter är bra att alltid tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg