måndag 8 augusti 2016

Positivt graviditetstest apotekets

Alltid fri frakt hem till dörren. Nu breddar vi vårt sortiment online. Nyheter varje vecka, handla redan idag!


Du slipper helt enkelt att gå till apoteket själv, MEDS är alltid där du är, för dig! Apotekets graviditetstest är ett enkelt och lättanvänt urintest som visar resultat snabbt.

Testet mäter mängden hCG (human chorion gonadotropin) i kvinnans urin. Förekommer en viss nivå av hCG är testet positivt och kvinnan är med mycket stor sannolikhet gravid. Då kan det ge falskt positivt resultat.


Du väljer själv hur du vill ha resultatet presenterat - som ett streck eller i ord. Det finns även test som anger hur långt du kommit i graviditeten. Alla graviditetstester fungerar genom att de mäter hormonet hCG i urinen.


Några tester visar ett positivt resultat genom att ett streck uppstår bredvid kontrollstrecket, men det finns också digitala tester som är extra tydliga genom att visa resultatet i text. När man kan göra testet beror på vilket test du väljer.

När jag väntade vår tvååring testade jag negativt Jag har inte haft min men på veckor nu och har gjort ett graviditetstest , ska kolla med Apotekets om. Positivt graviditetstest! Tilstedeværelsen af dette hormon i urinen vil vise et positivt resultat. Hvis der ikke er hCG i urinen, vil testen vise et negativt resultat.


Hvordan aflæser jeg resultatet på graviditetstesten ? Vid en graviditet bildas hormonet hCG i kroppen. Genom att mäta hur mycket av hormonet det finns i urinen kan ett test ge snabbt svar om graviditet. Ungefär vid den tid då mensen skulle ha kommit finns det så mycket hormon i kisset att testet kan ge ett säkert svar.


Orsakerna till att graviditetstesten inte visar positivt beske kan vara många. Efter blir det till exempel svårare för en kvinna att bli gravi och såväl oregelbunden mens som äggledarinflammation kan finnas med i bilden. Många av de graviditetstester som finns att köpa t. Med en graviditetstest kan du selv på få minutter teste, om du er gravid. Nätets bästa priser på godkända självtester. Handla idag med fri frakt!


Efter ett graviditetstest är det vanligt med många olika känslor. Du kanske känner glädje, lättna förvirring, sorg eller inget speciellt.

Ibland växlar känslorna. Inget är rätt eller fel att känna efter ett graviditetstest. Ta kontakt med en barnmorskemottagning om du har frågor eller funderingar efter ett graviditetstest.


Cb digital säger gravid 1-veckor, apoteket visar svagt streck, rfsu visar svagt streck, och babyplan visar det svagaste av alla. Jag har också funderat över vilken känslighet Apotekets egna test har men inte fått något svar. Jag är rätt säker på att det inte står i bruksanvisningen. Men jag har fått svagt, svagt positivt på clearblue plus och sedan testat mig med Apotekets och fått negativt och det har visat sig vara Apotekets som stämde.


Eftersom graviditetstestet inte reagerar på något annat hormon finns bara tre alternativ om du har ett positivt test. Det mest sannolika är förstås att du är gravid. Det är dock viktigt att komma ihåg att positivt test bara indikerar att det finns en moderkaka någonstans, inte var den sitter. Jag tycker att det är viktigt att använda pålitliga och utvärderade graviditetstest som bland annat finns på apotek och gratis på barnmorskemottagningar och ungdomsmottagningar. Ett missvisande positivt eller negativt resultat kan få allvarliga konsekvenser, till exempel att man missar att man är gravid.


Ska jag testa med clearblue digital också för att vara helt säker? Sen undrar jag om jag ska börja äta några vitaminer eller tillskott som kan vara bra? Su kan gå in på apotekets hemsida, välja önskad produkt och klicka på den, så kan du hitta bipacksedeln och läsa om testen där.


Annars vet jag inte så mycket om just deras tester. Har alrig testat positivt med dem. Graviditetstest sticka kan utföras från den dagen som menstruationen förväntas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg