tisdag 23 augusti 2016

Kroatien tips blogg

Billigt Bilsemester till Kroatien med halvpension. Tips kroatien – Sök efter kvalitetshem nära dig på Mitula. Spara upp till i Kroatien. Nya hotellerbjudanden varje dag! Vilken bra idé att samla alla inlägg och tips om Kroatien !

Tusen tack både för länken till mitt gästblogginlägg och till min New York- blogg. För min del återstår att upptäcka nya delar. Svenskarna älskar Kroatien och efter vår familjs vistelse i landet har jag också fattat grejen.


Medeltida byar, lummiga nationalparker och en skärgård med kristallklart vatten är några ingredienser som bidrar till landets popularitet. I dagens inlägg delar jag några personliga tips om Kroatien , från norr till söder. Välkomna till vår blogg om att semestra i Kroatien , här hittar du inlägg om våra egna erfarenheter av att leva och bo i Kroatien. Vi tillbringar mycket av vår tid på vägarna i Kroatien och utforskar alla de historiska städerna och öarna i Kroatien.


Hittills har vi besökt de flesta städer utmed den Kroatiska Adriatiska kusten.

I detta blogginlägg kommer jag, Yasmine Åkermark, att dela med mig av mina bästa restips från vackra Kroatien. Jag driver vanligtvis bloggen svenskanomader. Kroatien får oss att tänka på ett glittrigt, turkosblått hav men det gästfria landet erbjuder så mycket mer än det. Vill du resa till Kroatien ? Se våra restips i Kroatien.


Ett vackert land med mycket att se och göra. Jag har varit där och älskar det. Här har du mina bästa tips inför resan! Vi ska åka på bröllopsresa Kroatien under juli.


Har ni tips på ställen där gay är accepterat och vi obehindrat kan gå och hålla i handen osv. Vi söker ett ställe med fina ba mysiga restauranger och en natur man kan utforska, tex berg. Hitta bästa ön i Kroatien för din resa. Allt om Resor tipsar om öar i det Adriatiska havet.


Från Hvar till Korcula och Brac och stranden Zlatni Rat. Din guide till Kroatien. Restips, fakta, forum, intressanta artiklar, väder, kartor, valutaomvandlare och allt du behöver inför semestern i Kroatien.

Tips : Olivoljan är grymt bra i Kroatien och vi brukar köpa några liter med oss hem. Dolacmarknaden i Zagreb är ett måste när man är där, och även marknaden på brittiska torget (Britanski trg). Illica, West gate, Avenue Mall, Arena Centar och City Center One i Zagreb.


Vi startade från Torshälla måndagen den augusti med sikte på Kroatien. Efter vägen besöktes även Tysklan Tjeckien, Österrike, Slovenien och Italien. Här en länk till kartor över resvägen. Första etappen fick bli till Varberg, där vi träffade vännerna Ingegärd och Jan-Olof. Men jag måste säga att jag blev besviken.


Split är litet, rätt dyrt och maten lämnade mycket att önska. I sommar så tänkte jag och Adam åka utomlands tillsammans. Vi har funderat fram och tillbaka och just nu är vi väldigt sugna på att åka till Kroatien.


Adam har varit där tidigare, men inte jag! Det verkar vara helt fantastiskt av alla bilder att döma. Missa inte de bästa tipsen – prenumerera på vårt nyhetsbrev i dag! Då blir du först med de senaste nyheterna och mest initierade tipsen , får genvägarna till de nyaste guiderna och full koll vilka weekendstäder som gäller framöver och vart din nästa långresa bör gå. Skriven av: Annika-Myhre.


Kristallklart vatten, kuststräckor i all oändlighet, medeltida små byar med ringmur, storslagna nationalparker och fina vägar där du enkelt kan ta dig runt med bil. Många reser till Kroatien för den goda maten, de fina vinerna, det härliga klimatet och ljuvliga havsvattnet. Kroatien har över tusen öar utspridda i Medelhavets klaraste vatten. Landet är som gjort för att upptäckas vattenvägen, på en öluff med segelbåt eller färja.


Kroatien är populärt bland turister och det är lätt att förstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg