torsdag 2 maj 2019

Kolla surfmängd tele2

Använd inloggningsuppgifterna som vi mejlade till dig vid köpet och logga in på Mitt Tele2. Se din surfmängd på Mitt Telia. Har du mobilabonnemang eller mobilt bredband kan du logga in på Mitt Telia för att se din kvarstående surfmängd. När du har loggat in så klickar du på det abonnemang det gäller.


Där visas hur mycket surfmängd du har kvar att förbruka. Genom att logga in i TeleWork kan du se mer detaljerad information om din dataförbrukning.

Byt till ett av våra nya, stora datapaket på ditt abonnemang! Hur kollar jag hur mycket surf jag har kvar denna månad om man har teleabonnemang? Klicka på brevsymbolen för att skicka ett sms. Skriv surfmängd i textfältet om du har ett mobilt bredbandsabonnemang.


Så här kollar du saldo och surfmängd för ditt kontantkort. För övrigt har dataräknaren på tele2. Men även jag fick svaret att de inte har några planer på någon app, men att de ska framföra mitt önskemål. Tyvärr så har Teleblivit så mycket sämre på att serva sina kunder sedan de separerade comviq (kontantkortsdelen) från Tele(abonnemangskunder).


Det bästa sättet att undersöka hur mycket surf man egentligen behöver är att kolla på den egna surfmängden.

Maxa ditt mobila bredband hos Tele2. Här får du rejäl surfmängd och ett snabbt, pålitligt 4G-nät. Som kund hos Televill vi ge dig den frihet du förtjänar.


Du ska känna dig trygg med att vi alltid har det bästa alternativet för dig. Hos oss är det enkelt att vara kun även när du vill byta abonnemang eller telefon. Hur ser jag hur mycket surf jag har förbrukat eller hur mycket jag har kvar utan att gå in på mina sidor.


Kolla förbrukningen för TeleFast pris. Telehar även en app få du kan få full koll på din förbrukning, direkt i mobilen. Teleoch deras surfmängd - falskt eller sant? Jag kollade på DU meter och det visade att jag har använt sammanlagt 71.


G av 80g i juli månad. Surfmängd – Välj rätt mängd datatrafik. I Mitt Telenor kan du se hur mycket data du har förbrukat den här månaden, och hur mycket du har kvar.


Då kan det vara en bra idé att ändra din surfmängd så att du får mer surf varje månad. Behöver du tillfälligt mer surf? Du kan kolla både här på webben och i vår app. Om du vill hålla koll på ditt saldo hos Comviq så gör du det enkelt i vår app, på din mobil eller webben. Följ bara instruktionerna du hittar här.


Tele:s nät ger täckning till procent av svenska hushåll.

Teleerbjuder sina kunder en täckning som sträcker sig till 9procent av den svenska befolkningen. På Tele:s hemsida kan du själv ta en titt på täckningskartan för se hur kvaliteten på täckningen ser ut i området du befinner dig i. Finns mobiler som visar hur mycket data du har laddat ner. Själv har jag Telesurf och kollar på Min egen sida i hos Teledär jag registrerat mitt avtal, visar i en spalt hur mycket jag surfat för, mina räkningar osv.


Har du problem med mobilsurf eller MMS, kan du börja med att kontrollera hur din förbrukning har varit och det gör du på – Mitt Tele2. Det kan vara så att din surfmängd har tagit slut och att du helt enkelt behöver fylla på. Annars kan du kolla dina inställningar i mobilen vilka som är för surf och MMS. Teleär väl inte så sugna på att folk ska hosta webbservrar eller liknande via mobilnätet. Det borde dyka upp användarvillkor på Tele2.


EDIT: Är det ett sms, som Teleanvänder sig av när surfen tagit slut på deras andra abonnemang, så skulle en enkel task via Tasker göra processen snabbare för de som tycker att spärren är omständig. Vi blev väldigt överraskade, men antog att telefonen av någon outgrundlig anledning använt 3G istället för Wi-Fi härhemma. Nu känns det mer rimligt att Telehar problem med sitt system. Datatrafik för filmstreaming. Filmstreaming är en riktig datamängdslukare om du streamar film av hög kvalitet medan lågupplösta videoklipp och filmer inte drar så extremt mycket.


Ungefär så här mycket går det åt: Låg kvalitet. Har du något av abonnemangen från GB upp till GB kan du använda hela din surfmängd. Har du vårt största abonnemang med obegränsad surf, kan du använda 1GB i dessa länder. Och det är riktigt mycket.


Har du ett av våra äldre abonnemang, till exempel Frihet? Då kan du när som helst byta till ett av våra nya abonnemang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg