torsdag 23 maj 2019

Vers att skriva på dopkort

Doppresenter hittar du här. Gratulera nyföd dikt till nyföd lyckönskningar till babyn, dopdikter till inbjudningskort, grattis till nyfött barn, dikter till dop eller namngivning, tips om dopdikter, dikt och psalmer till dop, dopdikt, en bebis dikt, doprim, dikter och verser till dopet, citat till dopkortet, textförslag till dopkort , grattis till nyblivna. Dop, vad skriva på kort?


Behöver du förslag för en trevlig text till ett dopkort ? Då har du kommit till rätt ställe.

Vi har samlat flera texter som kan passa i en dop. Kolla också: Dopdikt – Citat om barn. Skicka blommor för att fira ett dop – Här hittar du bra erbjudanden. Att gå på dop kan vara kul – men att skriva dopkort kan kännas svårt. Som tur är finns det några hälsningar som alltid brukar uppskattas.


Här är en variation av texter att skriva i ditt dopkort : Kort och koncist Kanske vill du fatta dig kort och gå direkt till kärnbudskapet. Då kan du till exempel skriva : Grattis på dopdagen.

Nu har jag skrivit ut en framsida och hittat lite information om ametist som jag skriver på vänster. På utsidan står det Varma lyckönskningar på dopdagen och min spontana tanke (eftersom jag tänker att kort är mer för att visa vem presenten är från och räknar med att de flesta slängs ganska snart efteråt) är att enbart skriva Namn önskar Hedinn inuti. Det största och det bästa en mor och far kan få. En dotter kan förtjusa från början med sin charm. Och gärna blir hon buren av någon villig arm.


Men snart hon börjar tröttna på att bara vara rar. Och livet har så mycket som lockar och som drar. Den tiden går så fort från liten tjej till stor. Jag hade velat ha förslag på vad man kan skriva på ett dopkort till en liten flicka.


Alla tips är välkommna, vill att de ska stå lite speciellt men kommer inte på något bra! En annan bra sak är att be släkt och vänner att skriva i en gästbok, med välgångsönskningar, dikter till dopet eller annat de vill ska vara ett minne ifrån dem. Boken blir ett underbart minne för barnet när han eller hon blir äldre, kanske kan man där läsa vad äldre släktingar skrivit som då själva inte längre finns där för. Jag hittade en söt dikt som jag skrev i ett dopkort för.


Gratis utskivbara grattiskort på dopdagen, dopkort för utskrift, gratulationskort för liten bebisen att skriva ut, tryckta dopkort , tryckbara kort till namngivning - skrivbara grattiskort för bebisar, vykort för nyfödd barn på nätet, grattiskort för nyföd tryckbara grattiskort för bebis- skrivbara grattiskort till små barn. Jag ska på dop i helgen och vara gudmor åt min brorson. Sitter nu och funderar på vad jag ska skriva på kortet (till presenten).

Det är ett fint handgjort kort, som jag vill skriva något vackert på , men vad? Vad brukar man skriva på dopkort ? Det många brukar fastna på är inte i första hand själva köpet av dopkortet i butiken, utan det som ska skrivas i kortet. Trots allt skriver man ju inte i ett dopkort varje dag, så det krävs ofta lite tankeverksamhet innan man sätter orden på pränt.


Många funderar också på hur mycket de ska skriva. Ofta finns det redan en söt liten vers i sådana där dopkort , så då behöver man ju bara skriva sitt namn, kanske med ett tillägg om lyckönskan om att det ska gå bra för barnet i livet, vad man skriver beror ju såklart lite på vad som står i versen. Jag ska göra ett handgjort dopkort till en kompis dotter.


Kan man ha nån dikt eller så där? Kom på att jag inte har en aning! Ytterligare ett alternativ är att göra en beställning av eget dopkort genom en fotosida på nätet. Vad ska det annars vara för text?


Låter konstigt, är föräldrarna kristna eller är de hedningar som har trätt ur svenska kyrkan? Inte dopinbjudningar men inbjudan till namngivning. TIPS PÅ DOPET Be släkt och vänner att skriva i en gästbok.


Välgångsönskningar, dikter eller något annat de vill ska vara ett minne ifrån dem. Roligt att ta fram när barnet är större. Ett tal byggt på siffror från morfar till barnbarnet ”Inför dopet sa mormor till mig: tänk nu på ett tal! Har du svårt att komma på vad du ska skriva för text på dina kort? Själv har jag alltid lika svårt att komma på vad som är lämpligt att skriva.


Därför har jag samlat några textförslag som du kanske kan få användning för. Det är också väldigt fint att ha med en dikt på dopinbjudan eller tackkort eller kanske på ett programblad till dopgudstjänsten. Se även våra förslag till citat och ordspråk till dopet.


Tänk gärna på att du också kan välja något fint att citera ur en sång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg