fredag 10 maj 2019

Sista dagen på jobbet tack

PIаn vаn zаkеnmаn hееft еnоrmе imрасt ор jоuw inkоmstеn! Vеrdiеn еIkе dаg gеId! Probeer het vandaag nog! En kluven känsla minst sagt.


Att å ena sidan självvalt bestämt sig att sluta, se fram emot ett nytt jobb , tacksamhet för det som varit, en spännande framtid känns det lite dubbelt just idag. En dag av tillbakablick där det hänt så mycket. Flytt av butik som den stora händelsen.


Om du inte använder dina sista veckor, månader, dagar och timmar på ett jobb , för att förstärka din passion och expertis, så går du miste om ett gyllene tillfälle för sk personlig profilering. Arbeta hårt till sista stund. Hur du än vill undvika det, så kommer folk att prata om dig när du har lämnat företaget.


Sista dagen på jobbet tack

När Ann Westerberg arbetade sin sista dag på jobbet väntade hon sig en avtackning. Lunchen avlöpte som vanligt. Kanske hade chefen sparat avtackningen till eftermiddagsfikat? När arbetsdagen var slut var det bara att gå hem. Jag vill passa på att tacka er alla.


Det har varit en fröjd att få jobba med er under mina år här på Liberala Kvinnor. Mina kollegor, medlemmarna och alla andra har gett mig stor arbetsglädje och jag har lärt mig otroligt mycket under resans gång. På min sista dag gömde jag en död mus bakom ett skåp. Det är aldrig någon som städar där.


Jag och min kollega har gjort en plan. Jag passade på att bajsa i min chefs. Idag var min sista dag på jobbet. Att jag ska lämna hela den här lilla familjen på redaktionen till sitt öde?


Men det kanske är bra. Sedan skulle jag nog bli knäpp i pallet om jag inte fick någon semester. Härligt att du har skrivit ner talet till dig på din sista dag på jobbet. Kan du hitta några teman i talet?


Sista dagen på jobbet tack

Något som kan beskrivas som dina värderingar eller vägledande principer när det gäller arbete? I denna föreläsning från TEDx berättar jag om vilka värderingar jag vägletts av för att under ett år skapa vanan att bada. Så har den kommit – den allra sista dagen på jobbet. Visst känns det vemodigt och en smula overkligt.


Tack för den tid som varit, kära kollegor! Allt gott på vägen önskar jag er och allt gott önskar jag faktiskt också mig själv! Jag blir utmanad på jobbet och har väldigt varierande arbetsuppgifter och arbetsmiljöer. Så att de små hensen får pröva sina egna vingar och utvecklas och blablabla.


Sista dagen på jobbet tack

Det alltid händer något kul på jobbet eller med kollegorna även efter arbetstid. Jag helt enkelt har väldigt kul på jobbet ! Då säger jag tack för mig och tack för den här tiden. Detta år har nog varit det värsta året i hela mitt liv. Imorgon är min sista dag - och imorgon ska jag hämnas! Från första dagen jag började kände jag hur stämningen var dålig.


Jag hade tydligen konkurrerat om jobbet med en person som redan jobbade på denna arbetsplats. Hon fick inte jobbet då hon inte var tillräckligt kvalificerad. På dagarna koncentrerade jag mig på att slutföra och överlämna projekt. På kvällarna kände jag separationsångest och osäkerhet.


När jag till sist klev ut genom dörren kände jag mig med ens oberoende och lätt. Jag fyllde lungorna med en ny doft av frihet och säkerhet. Sista dagen på jobbet ! Vi vill passa på att säga ett stort TACK till alla våra kunder, gamla kollegor och föreningar för denna tiden!


I morgon är det sista dagen på jobbet , sedan är jag fri på obestämd tid. För tre månader sedan sade jag upp mig från det jobb där jag varit i sjutton år för att ta itu med något som gör mig mer lycklig. Jobbar min sista dag nu på fredag,.


Här är en av mina dikter som också finns tryckt på kort och den får gärna citeras om mitt namn finns med som författare. Dikten är egentligen tänkt till någon som slutar på ett jobb , till exempel, men den kan ju även användas när man själv är den som lämnar. Säg tack på olika språk. Här hittar du en lista över vad tack heter på olika språk. Osjälviskhet är karismahöjande.


Ska du avslutningstala? Ramla inte i egofällan, prata inte för mycket om dig själv. Läs ett tacktal som inledningsvis innehöll ordet ‘jag’ gånger samt en omskriven version med endast fyra jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg