onsdag 3 oktober 2018

Comhem kontakt mail

Just nu är det många som vill komma i kontakt med oss. Det innebär att det kan ta längre tid innan du får svar på din fråga. Har du frågor om avtalet mellan Com Hem och TVgällande kanalerna TV Sjuan, TVoch C More, läs mer på comhem. Gäller det frågor om pågående förhandling, så kan du följa det senaste på comhem.


För att logga in surfar du in på webmail.

Logga in med din e-postadress och det lösenord du fått från Com Hem. När du loggat in kommer du till startsidan. Här kan du se dina mejl, kontakter och inställningar. Här hittar du driftinformation, manualer och får hjälp att felsöka.


Vi svarar på vanliga frågor om din faktura, digital-tv, bredband och telefoni. Vem och vilka tjänster kan tillhandahålla Comhem driftstörningar. Ta reda på direkta kontakter Comhem support.

Jag uppdaterade till El Capitan nu och då fungerar det inte att SKICKA med Mail med Comhem men TA EMOT fungerar ypperligt. Hade kontakt med Comhem support, en lååång stund idag, men dom kunde inte hjälpa mig. Läs e-post direkt i webbläsaren med webmail. Det enklaste sättet att komma åt din e-post är att logga in via en webbläsare i din dator, mobil eller surfplatta. Den har använts under längre tid och ComHem tog på sig att lansera den i Sverige.


Man kan inte säga att den lanseringen har varit något annat än en succé. Du vet väl att du kan få svar på många frågor via Mitt Tele2? Där kan du bland annat se din faktura, aktivera SIM-kort, ändra datapaket, hitta din PUK. Välj den kontakt vars e-postadress du vill lägga till på raden Till i ditt e-postmeddelande.


Om inga matchningar hittas eller om förslagen inte inkluderar den adress du behöver väljer du Sök i katalog. Skicka e-post till en kontakt från appen Kontakter. Du kan också skicka ett e-postmeddelande direkt från appen Kontakter. Vid kontakt med supporten hos Comhem försöker man hjälpa till genom de telefonnummer som de har tillgång till men hittills utan framgång.


När jag själv dessa nummer som jag fick av Comhem och svararen fick klart för sig att jag bara var en privatperson så var de helt ointresserade. Den troliga bakgrunden är att din epost-leverantör ( ComHem ) har satt en gräns på hur mycket du får ha lagrat på deras server och att detta utrymme nu snart är slut.

Eftersom dina mail i Outlook lagras lokalt på din dator så spelar det ingen roll hur mycket du rensar där, ditt utrymme i Outlook är frånskilt utrymmet hos ComHem. Om vi däremot kryssar ur autentisering och kryptering så kan jag skicka mail okrypterat på port men inte GAPa. Jag kan som jag skrev ovan ansluta direkt till `mailout.


Telnet på port och skicka mail. Från GAPas anslutning så verkar anslutningen till `mailout. Vi beklagar att du har problem med programmen E-post och Kalender för Windows 10.


Prova att lösa problemet med följande lösningar, i den här ordningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg