torsdag 18 oktober 2018

Mitt barn är psykopat

Om vi kan förhindra att de barn som är i riskzonen utvecklar mer känslokyla och andra psykopatiska drag, så kan vi säkert minska mängden våldsbrott, säger Taina Laajasalo. Alla skolskjutare är inte. Allt detta kan vara en indikation på att ditt barn är en psykopat om du trots ansträngningar inte väntar sig att beteendet kommer förbättras. Dålig behandling av djur.


Barnet är manipulerande. Och de vet ofta hur de kan göra för att nå dit. Till skillnad från hyperaktiva barn , har du en person som kan bli fientlig vid provokation men som också har förmågan att vara väldigt känslokall. LÄS OCKSÅ: Här är risken för trotsanfall störst. En del barn har medfödda svårigheter.


Men barn är – som alla vet – olika redan från födseln. Jag vet inte hur mitt barn har det hos honom, men det jag hela tiden har känt är att det inte rör sig om äkta kärlek till barnet , barnet är det enda medlet han kan komma åt mig genom. Han har tidigare hotat om att ta barnet ifrån mig och att jag aldrig skulle få veta av barnet. Kristiansson och Sörman är dock noggranna med att påpeka att inte alla barn med antisociala tendenser utvecklas till psykopater.


Mitt barn är psykopat

Till exempel kan en trygg uppväxt, snälla kompisar och tydliga gränser stoppa utvecklingen. De menar även att barn med antisociala drag kan övas i empati. Går det att se på ett barn om hen riskerar att utvecklas till psykopat ? En unik svensk forskningsstudie håller på och undersöker detta – och har gjort oväntade upptäckter. Hos kvinnliga mammor som är psykopater verkar de ofta engagerade i sina barn och det är vanligt att de framställer sig själva som väldigt goda föräldrar, och det kan också se ut så på ytan. Det ser ut som att de gör mycket för sina barn men när de stänger dörren bakom sig blir de kritiska.


Människor med psykopatiska drag är som sociala kameleonter, de kopierar omgivningens beteende för att snabbast möjligt få det de vill ha. Om personen känner sig hotad eller uttråkad visar de dock sin riktiga natur. Här är sex tecken på att du bråkar med en psykopat – och därför borde frigöra dig själv från diskussionen. Jag är ett av dessa barn som det inte talas så mycket om.


Hur man överlever överhuvudtaget med en förälder som är psykopat ? Man bara tar sig vidare på något oförklarligt sätt. Det är fortfarande en gåta för mig. Så min fråga är denna: Kommer inte barnet tänka att jag är en psykopat ? Detta lilla barn som landade i min famn en varm dag i september. Detta barn som alltid har mig nära till hands, som alltid får sina behov tillgodosedda, som alltid kan lita på att jag tröstar när det behövs. Jag är en av dem som växte upp med en mamma som var psykopat.


Det har självklart präglat mig geno. Jag tog alltså hand om hennes barn , läste sagor för dom osv. Och det fanns för henne inget negativt skäl att göra slut. Utan hon klarar inte av närhet och känslor, helt enkelt. Så jag hoppas för guds skull att du har fel, i att den här personen är psykopat.


För är han det - ska du ringa polisen IMORGON och fråga om råd. När du Qarina skriver att psykopati är svårt att bevisa innan de gör något kriminellt, antar jag att det inte gäller alla brott. Mitt ex har begått ett brott (vilket jag inte tror bevisar att han är psykopat ) och avtjänade sitt straff när vi var tillsammans, vilket han skickligt ljög sig igenom.


Men ingen förälder vill någonsin föreställa sig att deras barn kan vara en psykopat. Lyckligtvis är de flesta barn inte psykopater - även om de kan vara oroliga eller rättvisa betyder det en gång eller en annan. Krister, kvinnliga psykopater syns inte så lätt, samhället accepterar när en kvinna ställer till det för en man, ja många kan skratta gott och säga, är han så dum får han skylla sig själv. När en psykopat till man är våldsam mot en kvinna syns det och är ett brott. Klappar en man till en kvinna är det straffbart, klappar en.


Mitt barn är psykopat

Jag upptäckte väldigt snabbt att mitt ex var psykopat , så jag gjorde slut på relationen innan han kunde skada mig allt för mycket psykiskt och absolut inte fysiskt (även om det inte skulle vara osannolikt att det skulle inträffa längre fram). Problemet nu är att jag förlorat mitt hopp om hela manligheten, kanske mänskligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg