tisdag 29 maj 2018

Fula barn namn

Handla tryggt, enkelt och med passningsgaranti - Välj favoritverkstad i kassan! Men fulast av alla namnen är Trumvirvel Layla. DET namnet är hiskeligt fult. Och oftast är kvinnorna som heter Layla så grymt fula och jävligt fega.


Fula barn namn

Varför är det så kära läsare? Och sen en sak till, vem döper sitt barn till ett sånt namn ? Man brukar säga att kärt barn har många namn – och det verkar fortfarande stämma. Jag dör #128514; alla mina barn fanns med i din lista av fula namn. Liam, Leon och Nellie) Jag hade jobbat i skolan i väldigt många år innan jag fick barn och många av namnen var ”förstörda”. Hade inte stött på någon av de ovan och jag tycker de är fina#128522;.


Finns en story bakom varje namn och vi är trots namnvalen inte white trash. Du vill antagligen inte döpa ditt barn till samma namn som din trötta högstadielärare, om inte hen var helt fantastisk såklart! Till ett namn på en person du ogillade i tonåren Den där killen eller tjejen som alltid betedde sig illa i tonåren lär nog inte bära samma namn som din son.


Vi har en lång lista över kändisars barns namn. Kändisar och deras namnval visar allt oftare vägen för svenska folket när de ska välja namn till sina barn. Två på CNN:s lista är Tysklan där man enligt lag måste ha ett namn som gör det uppenbart vilket kön barnet har. Där nekades en pojke till att heta ”Matti”, då man ansåg att namnet inte var uppenbart manligt.


Däremot godkändes Nemo. På Nya Zeelan som hamnar på tredjeplatsen, fick ett barn inte heta Fish and Chips. Tänkte vara lite udda och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?


Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till. Det namnet har varit ett litet problem hela livet gör mig, så vid år ålder fick jag nog av att heta ett fult namn. Jag heter nu Josefin, känner mig så nöjd och självsäker på att presentera mig nu.


Jag såg en film, där sa en man ”ett fränt namn är den billigaste lyxen man kan ge en unge. Vissa människor väljer att skapa flicknamn som är ovanliga på egen hand eller så anpassar de stavningen av redan populära namn. Ett exempel är det engelska namnet Allyson i listan ovan, som även kan stavas som Alyson, Alison och Allison.


Konstiga namn barn fått i år. Nyligen släppte Statistiska centralbyrån listan med de populäraste namnen på nyfödda. Men det är inte bara de vanligaste namnen som kartläggs – alla folkbokförda registreras. Shoppa Barn - Fila online hos JD Sports, Storbritanniens ledande sportmodebutik.


Rimmar namnet på Baja-Maja? Här går åsikterna isär. Eller ska man helt enkelt tänka att barn kan bli retade för vad som helst och att man kort och gott ska välja det finaste namnet ? Många namn vi inte får ge till dig!


Dessutom kan det ha med patent att göra. Svenska namn är Sveriges största namnsajt med den senaste statistiken från Statistiska centralbyrån. Hitta de mest populära namnen , ta del av topplistor och namnbetydelser – snabbt och enkelt.


För att ett namn ska visas på Svenska namn måste det finnas minst två personer i Sverige med namnet. Vi kunde inte komma överens och jag ville inte ha ett namn som låg på topp-tio-listan. När man väl hittar ovanliga flicknamn så är det sällan de tilltalar en. Att hitta ett ovanligt namn är inte lätt!


Kolla på dina favoritprogram på SVT Barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg