torsdag 17 maj 2018

Få bort mörka ringar under ögonen utan smink

Vi på Skincity vill sprida vår kunskap och kärlek till hudvård vidare till dig. Bli medlem och få på ditt nästa köp. Alltid fri frakt vid köp över 5kr.


Hudvård som bidra till att minska påsar under ögonen och mörka ringar. Bonuspoäng på alla köp.

Mörka ringar under ögonen kan bero på torr hud. För att ge fukt åt det känsliga området runt ögonen ska man kunna lägga en avokadoskiva under vardera öga. Du kan också gör en ansiktsmask genom att mosa avokadon tillsammans med lite mandelolja och ha den i ansiktet i ungefär tio minuter. LÄS OCKSÅ: Ögonkräm som garanterat får bort mörka ringar och puffighet under ögonen. Så motverkar du påsar under ögonen – kräm kan hjälpa.


En kylande ögonkräm biter snabbt på påsar under ögonen och gör att svullnaden går ner. Eftersom jag själv jobbar mycket med färger (hår) så handlar det om att en färg ska neutralisera en annan.

Det var ljust i lägenheten när jag tog bilderna men jag ska visa er hur jag gör för att få bort mörka ringar under ögonen. Orsaker till mörka ringar under ögonen. En av de huvudsakliga anledningarna till mörka ringar är hög ålder. I takt med att åren går börjar blodcirkulationen minska i området.


Oavsett om du har sovit bra eller dåligt kan det vara svårt att se pigg ut på morgonen. Baaam har tipsen som få dig att se piggare – både utan och med smink. Hur får man bort svarta ringar under ögonen. Har du mörka ringar runt ögonen ? Dessa kan göra att du ser både tröttare och glåmigare ut än vad du egentligen känner dig. Personer med väldigt ljus hy kan lätt få röda eller lilaaktiga ringar runt.


Tepåsar för att behandla påsar under ögonen. Efter att du druckit te så kan du spara dina använda tepåsar i kylskåpet. När de är kalla och om du har tillräckligt med tid att låta dem verka lägger du dem på dina ögon i tjugo minuter. Under denna tid ska du också ligga ner för bästa resultat. De mörka ringarna kan bland annat bero på vitaminbrist, fel ögonkräm och fel concealer.


Kanske beror dina mörka ringar på att du gör några av misstagen nedan utan att veta om det?

Det finns flera orsaker till mörka ringar under ögonen. Som tur är finns det även enkla lösningar på problemet med mörka ringar under ögonen. Jag är år och har väldigt mörka ringar under ögonen. Och där det är mörkt är det också väldigt ”oljit” det är lixon inte som mjuk hud utan som blankt och ja oljigt.


Jag vill verkligen inte ha så. Jag har testat med smink men jag kan inte få det att se naturligt ut, och endå täcka över det mörka. Så får du bort påsar under ögonen utan att använda något smink. Påsar Smink Beauty Make Tips.


Jag behöver alla tips jag kan få , då jag har extremt mörka ringar under ögonen som är svåra att täcka med smink. Har provat många olika typer av concealers men har inte hittat någon jag älskar ännu. Idag använder jag mig först av ” Under eye brightening corrector” från BECCA och sedan en fuktgivande concealer från Lumene. Undvik att gnugga dig i ögonen. Kliandet irriterar huden och kan medföra att små blodkärl under ögonen går sönder, vilket i sin tur kan orsaka både svullnader och mörka ringar.


Om du vill investera i en ögoncreme, se gärna till att den innehåller k-vitamin och retinol. Jo för att det finns flera olika orsaker till att man får mörka ringar under ögonen och det finns inte en enda kräm som kan ta bort alla olika sorters mörka ringar. Tricket däremot är att använda rätt produkt för rätt jobb.


Så det första du ska göra är att lista ut exakt varför du har mörka ringar under ögonen. SMINKTIPS sminka bort påsar, insjunknader och mörka linjer under ögonen ,.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg