torsdag 14 november 2019

Sälja på ebay

Tradera har ett maxtak så där är det mindre avgift på stora belopp men där gäller att man inte får sälja mer än för 50k utan att skatta. Ps just det de tar på fraktavgiften med jävligt roligt. Nåväl, tänkte mest höra om någon har koll på avgifterna, hur många man totalt kommer få dra av (inkl. paypal-avgifter) på priset för det sålda objektet?


Vidare så är det lite halvotäckt att sälja på ebay eftersom paypal garanterar pengarna tillbaka om personen säger att han inte mottagit objektet eller liknande. Ska man lyckas på Ebay anser jag att man måste anpassa sig till den speciella Ebay -kulturen, som avviker en hel del från det mer bonnläppiga Traderastilen. Jag hart sålt många år på Tradera och under en säsong på Ebay - Amerikanska Ebay tror jag det var, fast köparna kom från alla möjliga länder: t ex Australien, Belgien, England.

Jag har ett gäng Matchbox series-bilar som jag tänkte göra mig av med då de är för värdefulla för att grabben ska leka sönder dem och eftersom de är lite slitna så är det ändå inget han vill ha och leka med. Jag säljer en hel del på ebay. De allra flesta köpare kollar detta först, speciellt eftersom ebay kan filtrera lägsta pris inkl frakt (mycket smart faktisk!). Vad gäller betalning kan du i princip bara acceptera paypal. Så det anger du i auktionen.


De har lagt om avgifterna så många amerikanska samlare börjar dra sig därifrån (de kan du naturligtvis kolla upp), för eBay verkar också vilja ha säljare som säljer nyproducerat skräp i mängder istället för udda samlarobjekt. Nu har jag varit ute på Ebay o kollat igen. Det verkar faktiskt som om det ÄR gratis att sälja på Ebay I SVERIGE.


Men, vill man nå en större publik och sälja via Ebay i USA så tillkommer diverse olika avgifter såsom startavgift, avgift på slutliga försäljningspriset mm mm.

Det är för att du försöker sälja på ebay. Dra till med att paketet är 2x2xmeter, då får du ange egna fraktkostnader. Skriv också i annonsen att det slutliga priset kanske ökar, beroende på fraktsätt. Hej Imre, Tack för ditt svar.


Då jag vill sälja på Ebay for europa eller tex amazon UK, så kan jag inte konkurrera med säljare som bor i dessa länder. Har tänkt börja sälja på Ebay , kommer att anlita en tillverkare i land utanför EU. Jag kommer att sälja till köpare från hela världen. Hur gör jag med svenska momsen? Jag kan ju inte gärna lägga på svensk moms.


Make payments for your purchases on eBay with PayPal Singapore. Ebay är extremt US-fixerat, bara gilla läget och försöka hitta vägar runt. Your eBay transactions with PayPal are fully secured.


Liknande trender har setts på Ebay. Amazon i andra EU länder växer snabbt. Fick nyss reda på att Pokemonkort eventuellt har blivit populära igen i och med Go-spelet.


Hört att man helst ska sälja av dem på eBay , men aldrig sålt något där, eller köpt för den delen heller. Ni som har gjort det, är det pilligt att sälja till folk utanför Sverige? Och hur det funkar med frakt osv.


Hur man sälja på eBay för nybörjare inte rocket science, och alla som har ett konto hos eBay kan sälja vad de vill.

Naturligtvis kryddat säljare på eBay vet några tricks och nyanser om siten som hjälper dem att få bättre erbjudanden, men sälja på eBay är så enkelt att det kommer att ta andan ur dig. Det enda säljaren behöver göra är att knäppa en bild på det som ska säljas och sedan tar Ebay över och gör en värdering av objektet. Hur tjäna pengar på nätet Du kan arbeta hemifrån och tjäna pengar på följande: Handel på nätet - spekulation i aktier, valuta och annat. Starta webshop - här är en guide om att starta nätbutik. Online Auktion - sälja saker på eBay , blocket.


In i garderoben, ner i källaren eller upp på vinden – alla har något värt att sälja ! Varför inte tjäna en slant på de där skorna du har växt ur, tröjan som var så trendig eller den där ljusstaken som bara står och skräpar? En av våra miljontals besökare är intresserad av just din pryl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg