fredag 28 september 2018

Gravidsymptom innan beräknad mens

Jag ska inte ha min mens förrens runt den maj, men känner på mig redan nu att jag är gravid! Innan har jag studsat upp när jag vaknat. Plus att jag har molnande mensvärk och har haft det sen någon dag innan äl. BIM, kanske var lite svullen om bröst och tjejmage, men det är jag varje månad innan mens så räknar inte det som något specifikt kopplat till graviditeten.


Kände ni av något innan bim och vad kände ni då?

Jag känner i princip ingenting förutom att det drar lite till och från i nedre delen av magen, är lite tröttare än vanligt och idag känner jag mig varmare än vanligt, känns som att min temp har stigit. Re: Graviditetssymtom dagar innan beräknad mens ! Men vid graviditet så fortsätter kroppen att ha en lite förhöjd temperatur pga alla hormoner. Sen kan jag rekomendera att inte hålla på och testa en massa med graviditetstest innan mensdagen. Jag fick inget utslag förrän efter bim och jag vet att de flesta inte får det även om det verkar som att alla plussar innan bim på familjeliv. Jag brukar aldrig ha mensvärk innan mens , den bara kommer och oftast på eftermiddagen.


Har testat med CB´s plus BIM -(jag vet alldeles för tidigt) och BIM - båda gav minus.

Har lovat min sambo att vänta tills imorgon bitti med att ta ett nytt test. Det allra säkraste sättet att få reda på om du är gravid är att ta ett graviditetstest, men det visste du såklart redan. Försöker du bli med barn kan de där veckorna innan det är dags att ta testet kännas evighetslånga – och då börjar man gärna leta efter alla tänkbara väldigt tidiga tecken på graviditet. Jag vet att om man testar tidigt ( innan menstruationen) är resultatet mindre tillförlitligt.


Jag fick resultatet ”Gravid” väntar inte min mens riktigt ännu – kan jag lita på resultatet? Om du har testat innan du väntar din menstruation och fått resultatet ”Gravid” är det väldigt tillförlitligt och du kan lita på resultatet. En del säger att de känner tecken på graviditet långt innan graviditet testet. Jag kan inte påstå att det bara är påhitt, men det finns inga vetenskapliga fakta som kan underbytta dessa påståenden, säger hon. Många som försöker att bli gravida tänker mycket på vad som händer i kroppen dagarna efter ägglossning.


Men det kan ju vara bra att minnas att man kan bli lite knasig av hormonerna iallafall. Och man vet ju aldrig! Det vanligaste sättet att upptäcka att man är gravid är att mensen uteblir.


Det är bra att komma ihåg att mensen kan utebli en måna oavsett hur regelbunden den varit förut, utan att man nödvändigtvis är gravid. Men ungefär en vecka innan beräknad mens började jag få molande värk i nedre delen av magen och ömma bröst. Illamåendet kom och gick men just illamående är inte ovanligt för att vara jag, oavsett när i menscykeln jag är.


Några dagar innan jag plussade var jag ensam hemma och hade planerat att äta salmalax med sojabönor.

Här är tidiga gravidsymptom som indikerar att du väntar barn. Hade alla här inne symptom innan beräknad mens ? Tidiga tecken på att du är gravid. Jag känner normalt sett inte av min mens innan den ska komma och känner följaktligen ingenting nu heller men hoppas innerligt att jag inte ska få mens i helgen eller början av nästa vecka. Jag kände inget speciellt innan den beräknade mensen. Spermier kan leva upp till fem dagar, så även om man har samlag ett antal dagar innan ägglossningen så kan kvinnan bli gravid.


Vid en manlig utlösning kommer cirka 5miljoner spermier ut i slidan men när en av dessa trängt igenom äggets skal så blir det ogenomträngligt för alla andra. Men , varje gång jag tror eller faktiskt varit gravid så har jag letat i min andra blogg efter tidiga gravsymptom som jag har känt. Mest intressant är ju då tidiga gravsymptom innan BIM.


Kan ett test visa positivt dagar innan beräknad mens ? Kan ett grav-test visa positivt dagar innan beräknad mens ? För jag har haft några symtom, så tog ett test idag och det visade ett starkt Positivt test?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg