onsdag 25 juli 2018

Gravid vecka 31 blogg

Få en ökad förståelse av barnets utveckling i magen. En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Bebisen tar nu nästan upp hela din mage.


Din kropp samlar på sig vatten, särskilt fötter och vader kan bli svullna. Skriv och berätta om din graviditet i vecka Har dina ben och fötter börjat svullna upp? Berätta hur du mår just nu under vecka nedan i kommentarsfältet.

I vecka väger barnet 1. Den skönaste vilopositionen är förmodligen halvsittande eller liggande, gärna med benen i högt läge vilket även hjälper när benen känns tunga och svullna på grund av ökad vattenansamling. När du är gravid i vecka har du kanske börjat känna dig ovanligt glömsk? Har även kommit närmare Mini med mina drömmar om honom. Efter att ha drömt att han kom ut och jag fick honom i min famn så har jag känt en kärlek till honom som jag inte tidigare känt. Gravid vecka har redan passerat och är mitt uppe i vecka nu.


Längtar så tills han kommer ut nu! Vad fin mage du har och skönt att allt är bra#128522; jag har ju ganska dåligt immunförsvar annars men under graviditeten var det konstigt nog bra.

Livmodern börjar närma sig revbenens nedre kant. Många gravida känner sig tunga och otympliga. Det är olika från person till person hur mycket man ökar i vikt.


Du som är gravid andas ut och in mer luft än vanligt vid varje andetag. Lungkapaciteten har ökat från 5till 8kubikcentimeter luft per andetag. Gravid i vecka : Vad du kan förvänta dig Ditt barn Lär känna ditt barns rörelsemönster under graviditeten, och uppmärksamma om barnet rör sig mindre än vanligt.


Det som saknas är viktuppgången. Som gravid i vecka så känner du dig säkert tröttare än tidigare och du blir lätt andfådd. Läs allt om din graviditet i vecka 31. Japp – trumvirvel – vecka som gravid rullar in! Veckans gravidupdate kommer här.


Mycket piggare nu när den högre dosen av medicin (för sköldkörteln om ni minns) kickat in. Sover fortfarande hyggligt gott tack vare min kudde mellan knäna som håller fogarna på plats. Fredag och veckans gravidupdate och precis som jag nämnde i vloggen så är detta första veckan som jag känner att den swischade förbi, att det liksom precis var vecka och det är SÅ skön känsla. Minska risken för ryggproblem genom att försöka ha en bra hållning utan för mycket svank.


Det är så kul att följa din blogg och på instagram och speciellt när man känner igen sig så väl i graviditeten. Hajen cirka kg i slutet av veckan , inte konstigt jag börjar tycka att det känns lite trångt därinne. Var nyss hos barnmorskan som konstaterade att han just nu låg med huvudet neråt (kan ju ändras förstås) och fötterna på höger sida vilket jag känner så tydligt.

I vår graviditetskalender så kan du följa din graviditet vecka för vecka. Varje vecka så berättar barnmorskan i filmen vad som händer i din graviditet. Du kan även prenumerera på vår graviditetskalender.


Det kostar inget, och du får varje vecka ett mail med anpassad information över var i graviditeten som just du befinner dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg