onsdag 18 juli 2018

Fika recept snabbt

Vem gillar inte att fika ? Så gott och trevligt i all sin enkelhet! Här hittar du roliga och enkla recept på olika bakverk med mera som passar. RECEPT Baka till fika.


Att bjuda på gott hembakat fika uppskattas av många.

Vi har flera recept på prima fika som är lätt att baka och dessutom passar perfekt att bjuda familjen eller kollegorna på. Vi har massvis med nyttiga och goda recept , för att du inte ska gå lottlös i ditt sökande efter det perfekta receptet så tipsar vi om några av de mest relevanta receptsajterna på nätet: ICA, Coop, Arla, Norrmejerier, Oatley, Santa Maria, köket. Recept Fika Det finns alltid tid för en fika , och något sött till kaffet är ju nästan ett måste.


Småkakor, kladdkaka, bullar eller paj, vad skämmer du bort dig själv med? Blandade recept från Fika. Blåbärsmuffins – lättbakade och proppade med blåbär passar bra till fikastunden.


En portion räcker till normal stora eller stora muffins. Dan före dan före dopparedan Baka annorlunda julkakor – enkla recept Saffransskorpor Saffransbullar med apelsin och mandelmassa.

Snabb kola som julgodis. Falsk ostkaka med squash Mjuk kardemummakaka. Chokladsockerkaka med kaffeglasyr och mandelspån. Vinbärskaka – enkelt recept. Muffins och mjuka kakor är alltid en höjdpunkt till fikat eller picknick-korgen.


Oftast ingår bakpulver. Det är enkelt att baka och går snabbt. Tänk på att alltid baka med smör för bästa resultat. Här finns många goda och enkla recept på muffins, sockerkakor, rulltårtor och andra mjuka kakor med bilder.


Här har vi samlat enkla recept som du kan prova till middag. Middagstips och enkla recept kan man aldrig få för många av. Vi fyller kakburkarna med mintchokladsnitt, gaffelkakor, syltgrottor, jordnötscookies och havrekakor (klicka på bilderna så kommer du till recepten ). Kanel och pärlsocker är goda smaksättare i denna mjuka och saftiga kaka. Garnering kanel pärlsocker GÖR SÅ HÄR.


Sätt ugnen på 1grader. Nu ska ni få receptet på ett riktigt gott och enkelt matbröd.

Jag har fått det av en vän men tror ursprungligen det är Anna Bergenströms recept. Gott som kuvertbröd till middagen eller som frukostmacka. Måste bara visa en kaka som jag gjorde häromdagen när vi fick reda på att vi skulle få besök inom en halvtimme och jag hade inget gott fika bröd hemma ! Många söker tips på snabba desserter eller fika om man får oväntat besök. Därför har jag samlat sex favoriter som jag brukar slänga ihop. Recept på snabba , enkla och goda efterrätter som imponerar efter maten.


Gör det enkelt för dig med våra turbosnabba desserter! Jag har sett kesobröd både lite här och där men detta är första gången jag testar det själv. Riktigt enkelt bröd som du snabbt bakar i långpanna.


Jag gjorde mitt bröd lite som en blandning mellan bröd och fröknäcke så att det blir lite gott att tugga på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg