torsdag 26 juli 2018

Fika till jobbet tips

RECEPT Baka till fika. Att bjuda på gott hembakat fika uppskattas av många. Vi har flera recept på prima fika som är lätt att baka och dessutom passar perfekt att bjuda familjen eller kollegorna på.


Vem gillar inte att fika ? Här hittar du roliga och enkla recept på olika bakverk med mera som passar ypperligt till fikan.

Småkakor, kladdkaka, bullar eller paj, vad skämmer du bort dig själv med? Kanske vore något att testa på mina kollegor. Jag jobbar som lärare och dom är nog den värsta sorten när det kommer till fika. Bullar, kakor, rulltårta mm.


Jag äter aldrig fika på jobbet , då jag håller mig borta från sånt. Jag jobbar min sista dag på jobbet på fredag och tänkte bjuda på lite fika. Problemet är bara att vi på torsdag har en aktivitet med jobbet som gör att jag kommer bli ganska sen hem.


Därför undrar jag om någon har tips på något roligt jag kan baka som inte tar så lång tid.

Jag har ingen lust att hålla på hela natten. VAD ska jag bjuda på för fika på jobbet ? Vi presterar bättre på jobbet om vi fikar tillsammans med våra arbetskamrater. Att ta jobbets fikapauser på allvar är viktigt för att vi ska kunna prestera bättre och trivas på arbetsplatsen.


Vi har ansvar för fika en vecka var och då innebär det att man ska baka nåt gott i slutet av veckan. Snälla, kom med många bra tips ! Deppa inte över att semestern snart är slut. Det måste räcka till ca. Se till att ha kul på jobbet i stället! Skicka gärna in tipsen var för sig (inte som en lista) för det underlätta arbetet för medarbetarna.


När vi på centret i Sundsvall ser att du har skickat in dina tips tar vi kontakt med dig för att ordna fika till din arbetsplats. Får jag skicka fler än tre tips ? Du får skicka hur många tips du vill. Jag ska åka till jobbet i eftermiddag och säga hej då officiellt (slutade så hastigt iom att jag blev sjukskriven från en dag till en annan) idag och jag ska bjucka på fika förstås.


Men vad ska jag ta med mig? Finfika från Börje Olsson – levererat till din arbetsplats Visst är det trevligt med fika till möten och firanden på jobbet , men det är inte alltid så lätt att hinna med och fixa.

En stark gemenskap på jobbet är viktig på flera sätt. En tydlig pauskultur och gemensamma aktiviteter är några tips på hur du som chef kan öka gemenskapen på arbetsplatsen. Ytterligare tips – Så får du roligare på arbetet! Beställ frukost, lunch, fika eller catering direkt till kontoret!


Vi har ett verktyg för gruppbeställningar som underlättar er order. En länk går ut till alla berörda som ska ta del av måltiden. Var och en väljer sedan sin rätt i lugn och ro och allt samlas på en order. Man fikar oftast med sin partner, kollegor, vänner, familj eller bekanta. En fika kan vanligtvis vara i ca.


Till drycken, som ofta men inte alltid är kaffe, brukar man bjuda på någon form av tilltugg som ofta är söt, kallad fikabröd. Jag är duktig på att laga mat men att baka är inte mitt område. Nu ska jag fixa fika till jobbet imorgon och undrar vad jag ska göra? Jag älskar morotskaka men har inte möjlighet att släpa med mig en stor, rund form.


Finns det något smidigt och bra fika som inte är alltför tidskrävande? ALLA tips mottages tacksamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg