torsdag 25 maj 2017

Mor dotter dikt

Och gärna blir hon buren av någon villig arm. Men snart hon börjar tröttna på att bara vara rar. Och livet har så mycket som lockar och som drar. Den tiden går så fort från liten tjej till stor.


Dock är hon alltid älskad långt mera än hon tror. Se, hennes mor med ömma, hulda blickar sitt glada barn betraktar känslofull från soffans lugn, som det så väl sig skickar för mammas värdighet och hull!

Gratulera mor , mamma, mormor eller farmor på födelsedagen och på morsdagen med fina dikter. Fina ord att säga till mamma. Dikt tillägnad min dotter - familjeliv.


Jag kände mor och dotter af en ätt, Som lär från Erins forne kungar stamma: De liknade vid balens vaxljusflamma Två sköna systrar, dem en gratie klädt. En mor finns med från början som källan till ditt liv. Med kärleksfulla blickar hon följer varje kliv. Sen livets första måltid har hon bjudit dig att smaka.


Hon ger dig av sin omsorg utan krav att få tillbaka.

Hon tas så lätt för given som lindring av besvär. Och sällan blir hon tackad och sedd för den hon är. Skyddsängel dikter - dikter om änglar. Vi har alla en skyddsängel, som vägleder oss. De ser efter oss, de helar oss, tröstar oss med osynliga varma händer.


Nu går jag till sängs med tolv Guds änglar: två till hand och två till fot och två till varje ledamot. Två mig täcka, två mig väcka, två de föra mig till himmelrik. Ett barn är ett mirakel väl värt att vänta på. Det största och det bästa en mor och far kan få. Ordspråk om Dotter och citat om Dotter - Sveriges största samling ordspråk och citat!


Ljugit för sin mor hade hon ju alltid gjort. Dikterna är skrivna av Siv Andersson. Den här dikten skrev jag till min tonårstjej under en period när vi hade det som jobbigast hemma.


Hon har en ätstörning och skadade sig själv med rakblad och andra jobba saker som följer i sjukdomens spår. Nu har vinden vänt, och vår älskade dotter har funnit tillbaka till livet och sig själv. Min älskade dotter , jag har älskat dig genom mina andetag sedan den dag du föddes.


En dikt till min dotter.

Att vara din mamma har inte alltid varit enkelt, men det har alltid varit bra. Numera är jag mer som en åskådare i ditt liv, än en vakande mamma. Precis som det ska vara.


Jag är tacksam för att vi är underbara vänner som kan följas åt genom livet. Mor talar till sin dotter Ett varmt och uppskattande tal till brudparet från brudens mor Din dotter gifter sig och du är fylld av stolthet, tacksamhet och lycka för hennes skull. Hälsning 5: Jag har skickat en dikt med blommorna för min.


Natt Småbarnstiden bebis framtid hopp hyperaktivitet lycka längtan mor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg