måndag 19 december 2016

Är teoriprovet svårt 2016

Alla körkortsfrågor du måste kunna på din dator, mobil och surfplatta! Plugga hemma och klara provet! Jag upplevde att teoriprovet är svårt när jag tog körkort under hösten för snart år sedan. Jag tycker också att det är onödigt att ha teoriprov, man bör ha rätt att få slippa skriva teoriprov och bara behöva göra ett praktiskt körprov anser jag.


Körkortsteori är kanske inte lika svårt att lära sig som ”kärnfysik” men var beredd på att investera tid.

Teorin är ganska omfattande. Gör gärna övningsproven inför teoriprovet flera gånger efter att du blivit godkänd på alla faserna. Tips för att klara teoriprovet. För att få körkort krävs det som bekant att man klarar teoriprovet. Oavsett om du har eller inte har körkort i dag, hade du klarat det?


Jag tycker att jag kan ganska mycket, förutom lite som jag blandar ihop och när man måste räkna ut något då jag har svårt för matte. Hur svåra är frågorna? Beror ju på frågorna man får, men det ska ju vara blandat så bara frågor på sånt är väl ganska omöjligt att få.

Så bästa tipset är nog att läsa boken och göra tester som en nörd. Om det däremot är svårt eller inte är helt upp till person, vissa stressar nämligen igenom testet för att dom tror tiden ska gå ut, ta det lugnt och sansat så ska det inte vara så svårt. Det är inte svårt direkt men kan vara rätt mycket kuggfrågor. De är mycket för att lura tycker jag så man måste tänka om en gång till.


Om du ska ta körkort behöver du skriva ett godkänt teoriprov, något som många kanske har lite svårt för. Resultatet på ett teoritest är direkt kopplat till hur påläst du är innan du gör proven. Säg till att du läst all teori innan du påbörjar teoritesterna! Tyvärr är där allt för många körkortstagare som börjar med att göra teoritester innan dom läst. Detta gör att många blir kuggade på teoriprovet.


Officiellt kallas teoriprovet för kunskapsprov, me i dagligt tal säger man oftast teoriprov. Så glad då många frågor var ganska svåra och bilderna man fick se var små och otydliga, inte alls lika tydliga och skarpa som bilderna här som man dessutom kan förstora. Jag klarade teorin igår med poäng! Så mitt tips är att försöka inte förstora bilderna på denna sida.


För det kan du inte göra på det riktiga provet. Jag har en son som är så grymt besviken o arg på sig själv nu. Han har misslyckats på prov.


Och jag vill då säga att han har pluggat o pluggat hela tiden och klarat proven på nätet men det funkar inte på teoriprovet.

Ska det vara så svårt att klara ett moppe prov då är det nåt fel anser jag. Hej, jag har en fråga till er som klarar teoriprovet nyss. Jag ska göra provet den 23e, om tre veckor cirka alltså, har precis köpt en månads medlemskap här så tränar varje dag, gör olika prov tre gånger ungefär.


Tror dock det är bra att jag börjar plugga redan nu. Provet har samma upplägg som Trafikverket, det vill säga du måste få av rätt på minuter för att få godkänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg