torsdag 23 juni 2016

Vad ska stå på studentmössan

Se foton på gamla klasskamrater! Nuförtiden är studentmössor mer ett randigt papper än mössa. Namn på framsidan är obligatoriskt och baksidan har jag redan mitt smeknamn. Det jag har kvar är rader med tecken på insidan utav skärmen. Men jag har helt klart brist på vad jag ska skriva på min studentmössa förutom mitt namn.


Vad står det på din studentmössa?

Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning. Det är absolut inte ett måste. Du skall så klart kolla runt på marknaden och skapa dig en egen uppfattning om vad som finns innan ett köp. Allt för att själv avgöra vad du gillar. Vissa skolor har utprovning på skolan.


Fast då måste du bära samma mössa som många andra på din skola. Ibland är det roligt att vara annorlunda än andra. Ingen aning om vad min kostade trots att det inte var så länge sedan.

Jag har mitt namn på ena sidan och mitt program på andra sidan, broderat. Baktill på mössan har jag året i metallbokstäver. Eleverna samlas på skolan 11:och efter lite gemensamma aktiviter och studentlunch är det utspark 15:00. Sedan kommer frågan om vad det ska stå på plakaten. Något kul att skriva i bak på studentmössan.


Den som vill se en standardisering lär dock få vänta. Att inköpartiteln skulle kunna bli skyddad är nog inte heller att tänka på. Nej, det är nog bara fantasin som sätter gränser för vad som kan hittas på. Det enda du behöver tänka på då är att välja rätt storlek, ofta skickar företag ut sample-ex så att ni kan testa innan beställningen. Studentmössan kostar mellan 2och 6kr.


Joel Eriksson tävlar på favoritbanan. För bara ett år sedan stod han överst på pallen i Ungern, iklädd studentmössa, då som Formel 3-förare. Nu är han tillbaka på samma bana igen.


Söker du efter den perfekta studentmössan till din student? Vi på studentmossaonline. På inbjudningskortet ska det stå ti plats samt kanske en vägbeskrivning.


Gärna med en trevlig bild på studenten. LÄS OCKSÅ: Saker du minns från när du flyttade hemifrån.

Har ritat lite på den för skojs skull för att se hur det blir. Men vet inte vad jag vill behålla på den egentligen Har två grejer jag har funderat på att ha på den. Läs mer här och undrar du om något? Vid undantag från skatteplikt finns det alltså ett krav på att en särskild hänvisning ska göras i fakturan som förklaring till att mervärdesskatt inte har debiterats.


Kravet på hänvisning i fakturan gäller under förutsättning att det finns ett faktureringskrav enligt ML för omsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg