fredag 19 april 2019

Tradera klarna köpskydd

Implementeer gespreid of achteraf betalen op je site met de Mollie Klarna betaaloplossing. Mollie biedt een Veilige, maar toch Simpele Oplossing voor al je Betaalverkeer. Om du har frågor om dina fakturor hos Klarna är du välkommen att logga in på Mitt Klarna , där du får en överblick över dina köp med Klarna. Denna policy gäller mellan dig som köpare och Klarna när du handlar på Traderas marknadsplats och varorna skickas med en extern transportör (”Logistikbolaget”).


När du handlar med Klarna på Tradera ingår ett köpskydd kostnadsfritt för dig som Traderamedlem.

Nu kan du som Traderamedlem använda Klarna helt kostnadsfritt på Tradera. När du ser säljare som erbjuder PayPal eller Klarna vet du att säljaren erbjuder ett betalsätt som innefattar köpskydd – helt kostnadsfritt. Väljer du att betala via PayPal eller Klarna ingår ett köpskydd. Du ersätts då om du skulle bli lurad.


Utöver köpskyddet gäller det på Tradera att agera med sunt förnuft: Köp och handla utav krediterade försäljare på Tradera , helst butiker eller företag. Köp utav erfarna säljare – undvik nya konton. Gå till inlägget jo dom stämmer inte det man köper så jag skulle häva köpet och se till att få tillbaka pengarna.

Det betalades med Klarna så köpskydd finns. Lurad på Tradera för första gången! Med Klarna får säljaren garanterad betalning till sitt bankkonto så fort köpet är bekräftat. Klarnas köparskydd gäller mellan dig som bosatt i Sverige och Klarna. Paypal är ett smidigt och säkert sätt att överföra pengar i hela världen.


Banköverföringar Många privatpersoner använder sig av banköverföringar vid köp genom internet. Klarna är ett av Sveriges mest populära betalsätt för handel på nätet. Som privatsäljare kan du inte längre registrera dig för Klarna. Du hittar mer information om Traderas riktlinjer och hur det fungerar här. Jag köpte en vara för veckor sedan från tradera.


Det kom för veckor sedan en leverans som visade sig vara nån annans. Betala på Tradera med Klarna eller Paypal? Mer betalningsinformation följer med Traderas automatiska vinnarmail.


Jag ansvarar ej för Schenkers hantering av paketet men det är spårbart.

Gratis köpskydd ingår vid betalning med Klarna - Tryggt köp helt enkelt! Du budar på en begagnad vara som säljes utan garanti, reklamation, returrätt eller ångerrätt. Med reservation för felskrivningar samt att mycket små synliga repor, mindre skönhetsfel kan förekomma.


När man som säljare erbjuder en integrerad betallösning så som Klarna , PayPal eller Traderabetalning, innefattas ett köpskydd som i praktiken innebär att köparen har rätt att inleda en dispyt för att pröva ärendet och få rätt till en återbetalning. Nu har dock Paypal skött sig bra och gett kunder pengar tillbaka trots Traderas påstådda avsaknad av köpskydd , vilket de ska ha credd för. Men kanske vore det på sin plats att någon tar upp diskussionen med Paypal, huruvida de gett sitt godkännande att Tradera erbjuder en betallösning under Paypals varumärke utan köpskydd.


Genom att logga in godkänner jag Klarnas Användarvillkor och bekräftar att jag läst Klarnas Dataskyddsinformation. Jag fick ingen bekräftelse från klarna , jag fick bara en från tradera att jag betalat. Jag var i kontakt med klarna och de avfärda mig inte direkt iaf, de hade en speciell avdelning för tradera ärenden.


Stängt nu så jag får ringa efter jobbet imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg