onsdag 20 mars 2019

Sov på min arm

Lyrics of NOCTURNE by Evert Taube: Sov på min arm ! Natten gömmer under sin vinge din blossande kind. Kärleken vaktar dig ömt och tyst. Carola her med en fantastisk cover.


Helig den frid hjärtat hyser mitt i den vrivlande blodstormens larm! Natten skrider-Kærligt jeg vogter dig, kysser din kind.

Månens stråler spiller blandt træernes. Tips på bra barnmusik! Lycklig och varm snart du drömmer, flyr mig i drömmen som våg flyr vind. Min far och jag - Olle Ljungström.


När sorgen känns tung i mitt sinne - psalm 8- Lasse Berghagen. She - Charlie Chaplin. Stad i ljus - Py Bäckman. Så skimrande var aldrig havet - Evert Taube.


Tears in heaven - Eric Clapton (se text i vänsterspalten) Time to say goodbye - Francesco Sartori.

På vågrätt är det HELEN Sjöholm som sjunger ”Tobakshandlarvisan” tillsammans med BAO. Boka Minen Hotel och spara upp till med Agoda! Beställarna verkade tycka att ” Sov på min arm ” var synonymt med ”Vila i frid”. I visan ligger en man och en kvinna tillsammans.


Taubes allra mest erotiska kärlekssånger. Jag har själv inte den erfarenheten, men att ligga och sussa med en sjungande komedienne vilande på sin arm lååååter bara huuur mysigt som helst :-). Berätta gärna mer om upplevelsen för oss andra (som i brist på personlig erfarenhet, får leva lite genom dig ;-) ). Norrut syns inga lanternor men Pater Noster blänker med jämna mellanrum och Inholmarna lyser hvita. Jag undra huru länge jag varit borta från allt detta men minns blott att jag varit på bal hos madame Tramcourt.


Signe och jag kom försent säger jag. Jag skrattar åt min barnslighet och hör hur sprött mitt skratt låter härute. Discover more music, concerts, videos, and pictures with the largest catalogue online at Last. By using our website and. Nocturne ( Sov pŒ min arm ) Lyrics: Sov på min arm ! I denna romantiska visa beskriver Taube med ovanlig närhet det erotiska famntaget.


Vi har en tulta med ögon blå. Ge mig handen, min vän. Att komma hem, som när ett barn.

Värmen jag ger dig har också sitt pris. Den kupongen kan vara värd en miljondollarskyss. Renodlad kärlek har inte en chans.


Att somna på en arm leder alltså sällan till några svåra skador, men det finns förstås undantag. LÄS OCKSÅ: Sömnparalys – och fler läskiga grejer i sömnen. Var försiktig med alkohol. Om du är påverkad av exempelvis alkohol eller droger finns risken att kroppen inte reagerar på samma sätt.


Detta brukar kallas Saturday night. Manuellt arbete såsom att skriva mycket på datorn, använda sax, verktyg, och att sy… dessa aktiviteter kan alla skada nerverna i dina händer. När du fortsätter att böja på denna del av kroppen så överbelastar du den ofta, om du gör det tillräckligt intensivt. Jeg har også samme problem. Værst når jeg ligge på siden.


Men kan max ligge en ½ min , så sover min arm. Det er også galt med højre arm. Mine ben snære også af og til og er kolde. Har været ved min læge en gang for et par måned siden.


På nätterna började verka min hela arm , typ bultande, oavbrytet. Kunde inte sova , hade mer och mer ont, mer stel jag blev i armen. På dagen blev jag bättre, men vrida utåt min arm kunde jag bara drömma om. Gick till läkare och fick en cortisonspruta i axeln, och Siduro kräm för 1-veckors behandling.


Nu håller jag på nån dag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg