onsdag 12 oktober 2016

Recept bästa kanelbullar

Bjud någon du tycker om på rykande färska kanelbullar ! Recept på klassiska saftiga kanelbullar , ett givet inslag på fikabordet. Tips: Använd vetemjöl special i stället för vanligt vetemjöl som främst är anpassat för bröd och bullar med extra gluten. Vem älskar inte kanelbullar ? Till ett glas med iskall mjölk eller en rykande het kopp kaffe. Finns det något godare än nybakade kanelbullar ?

Vad vill du laga idag? Och jag har lyckats ta fram det allra bästa receptet. Roys bästa kanelbullar. Och det är inte bara receptet i sig som är viktigt, utan även alla tips och trix som ofta uteblir ur olika recept.


Kanelbullar i långpanna med vaniljkräm. Du gör bullarna av bland annat vaniljstång, mjölk, ägg, smör, kanel, mjöl, ägg och florsocker. Perfekt att servera på kalas till många! Du trodde väl inte vi hade glömt kanelbullarna ?

Klassiska kanelbullar sitter ALDRIG fel. Okej då, ni får väl också vara med! Resultatet blev de godaste bullar jag nånsin bakat! Om det finns ett bakverk som jag aldrig tröttnar på så är det kanelbullar.


Och det allra härligaste är ju förstås att äta dem varma och nygräddade precis uttagna ur ugnen. Vad ska man då tänka på för att få riktigt saftiga bullar? Jag har några tips bortsett från att det är en god idé med ett bra recept förstås.


Njut av hembakat vetebröd. Doften som sprider sig i huset när bullarna gräddas är svårslagen. Mitt bästa tips för saftiga och goda bullar är att inte ta för mycket mjöl - ju mindre desto bättre samt att använda äkta smör. En nygräddad kanelbulle med ett glas mjölk eller saft går inte av för hackor, visst?


Ett underbart recept på smaskiga kanelbullar med vaniljkräm i långpanna. Svaret skulle komma blixtsnabbt och utan eftertanke eller fundering. Enligt mig är det världens godaste bakverk och en riktigt bra kanelbulle får magen att dansa polka och jitterbugg i flera minuter. Igår bakade jag bullar, testade ett nytt recept som jag fann på Fridas blogg (HÄR) och alltså, wow!


Carros bästa kanelbullar är otroligt saftiga och smakrika. Den långa jäsningen ger bullarna god smak och gör dem otroligt saftiga.

Tipsen för att få perfekta bullar är rumsvarma ingredienser, lång jäsning och att inte ha för mycket mjöl i degen. RECEPT – LEILAS KANELBULLAR med vanilj och Kardemumma. Leilas supergoda kanelbullar fungerar året runt.


Välj om du vill baka kanelknutar enligt receptet på en ugnsplåt eller rulla dom traditionellt och grädda dom i en muffinsplåt! Bakas på klassiskt vis men med lite små förändringar. Jag använder manitoba cream istället för vanligt kärnmjöl.


Den hittas i välsorterade mataffärer bredvid de övriga mjölpåsarna. Istället för socker använder jag vit sirap, dl socker motsvarar dl sirap. Receptet är väldigt inspirerat av Pain de Martins som i sin tur använder det som Rute bageri på Gotland använde för några år sen.


Skillnaden i mitt recept är att jag tycker det är onödigt att ha vanilj och mandelmassa i kanelbullar plus att jag har halverat receptet och bakar hälften så stora bullar (blir lagom ändå, annars kan du ju äta två).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg