torsdag 6 oktober 2016

Falla sönder tahereh mafi

Annars finns den såklart som e-bok också (vet dock inte om den finns som e-bok på svenska än, men det är säkert på väg. På engelska finns den i alla fall ). Läste ut denna på ca min, gick såklart snabbt då den var på sidor. Falla sönder är novellen som utspelar sig mellan Rör mig inte! Jag gillar idén med en kort roman där man fick läsa ur Warners perspektiv.


Det hände inte så mycket i denna korta roman. Kollade om den här på stadsbibblan men dom hade den inte (än), däremot ett mindre bibliotek. Ska låna den snart, för jag vill verkligen läsa den. Tahereh Mafi avslutar serien med bravur.


Men vägen dit är lång för Juliette. Efter att ha överlevt en pistolkula i bröstkorgen vaknar hon upp och vet varken om rebellerna vann eller besegrades eller om Adam lever. Hon är gift med författaren Ransom Riggs.


Bibliografi (utgivet på svenska) Rör mig inte! Citat Vi vet båda två att du inte kan ha missat allt det här, säger han och pekar på sig själv, så om du tänker försöka leka med mig kan jag tala om. Den här gången är det dock inte Juliette som berättar vad som sker, nej nu får vi ta del av saker och ting ur unge Warners perspektiv.


Vinnaren får även ett bokpaket med hela serien Rör mig inte! Skickas inom 2-vardagar. Köp boken Rör mig inte! Fraktfritt över 1kr Alltid bra. Ingen vet varför Juliettes beröring är dödlig.


Falla sönder tahereh mafi

Och så länge hon sitter inlåst och inte kan skada någon är det ingen som bryr sig om det heller. Världen har för fullt upp med att falla sönder för att ha tid med en 17-årig, trasig och inbunden tjej. Sista gången hon rörde vid en annan människa blev hon anklagad för mor men ingen vet varför Juliettes beröring är dödlig. Precis som i de flesta andra dystopiska trilogier väntar en storslagen slutstrid.


Utanför hennes fängelse faller världen sönder och styrs med järnhand av Återetablissemanget. Jag rekommenderar att även ni passar på att ladda ner dem! Det här är ingen novell som måste läsas för att till fullo kunna njuta av serien, utan är mer ett tillägg om man gillar serien så pass mycket att man bara.


Varning för spoilers för dig som inte läst Rör mig inte! Rekommenderas till: dig som gillat de tidigare böckerna, dig som gillar superkrafter, dig som vill ha en hjältinna som utvecklas från svag till självsäker. Har ni sett att vi bytt omslag- och profilbild?


Berättelsen utspelar sig mellan första boken Rör mig inte! Bokens första mening: Infant snow drifted down in gentle whorls, flakes as large as pancakes glinting silver as they fell. Om boken: Laylee can barely remember the happier times before her beloved mother died.


Falla sönder tahereh mafi

Skälet till detta är för att jag vill äga mina böcker. Bryta sönder är mellanboken 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg