torsdag 27 oktober 2016

Apotekets graviditetstest svagt streck

Vi gör det enklare för dig som kun personlig rådgivning och brett sortiment. Alltid fri frakt hem till dörren. Du slipper helt enkelt att gå till apoteket själv, MEDS är alltid där du är, för dig!


Testet mäter mängden hCG (human chorion gonadotropin) i kvinnans urin. Förekommer en viss nivå av hCG är testet positivt och kvinnan är med mycket stor sannolikhet gravid. Apoteket Graviditetstest - Handla tryggt på Apoteket.

Ett riktigt svagt streck ! Visst är det svagt , men jag testar ju också några dagar för tidigt. Nu har jag ju förstås googlat svaga streck på graviditetstest. Jag kan inte sluta tänka på mitt gravtest som jag gjorde imorse! RFSU Graviditetstest teststickor är enkla att använda och ger svar inom bara några minuter.


Graviditetstestet kan användas redan samma dag som mensen uteblir genom att mäta hormonet hCG i urinet. Engångsstickor, välj mellan olika antal per förpackning. Jag har mycket oregelbunden mens, men är mamma till två pojkar så jag vet hur det känns att vara gravid.


Alla graviditetstester fungerar genom att de mäter hormonet hCG i urinen.

Några tester visar ett positivt resultat genom att ett streck uppstår bredvid kontrollstrecket, men det finns också digitala tester som är extra tydliga genom att visa resultatet i text. När man kan göra testet beror på vilket test du väljer. Du väljer själv hur du vill ha resultatet presenterat - som ett streck eller i ord. Det finns även test som anger hur långt du kommit i graviditeten. Vi såg DIREKT ett svagt svagt streck i vanlig badrumsbelysning.


Gick till hennes sambo som inte såg någonting. Då syntes strecket bara i EXTREMT stark belysning. Nu har det gått min (skall ej kontrolleras efter min) och man ser ett tunt tunt streck både i stark och vanlig belysning. I vanlig belysning dock ifall man kollar noggrant. Det måste finnas ett blått streck i kontrollfönstret när du läser av ditt resultat.


Det strecket visar att testet har fungerat. Nu breddar vi vårt sortiment online. Nyheter varje vecka, handla redan idag! Har fått världens svagaste streck på testet! Idag testade jag, några dagar före BIM.


Väntade inte att det skulle visa något men det blev faktiskt ett mycket svagt streck. Fast jag kunde se det, det var inte inbillning. Har hört att det kan bli fel åt andra hållet.

Någon som fått ett svagt positivt test och varit gravid. Positivt graviditetstest svagt streck. Du är gravid om den positiva linjen på ditt graviditetstest visar svagt streck.


Då kan det ge falskt positivt resultat. Detta kallas ofta för ”graviditetshormonet” eftersom det vanligen finns i kroppen endast om du är gravid. Frånvaro av detta teststreck eller ett mycket svagt färgat teststreck innebär ett negativt resultat. Chansen till befruktning är störst den dag LH-stegringen registreras och dagen efter. Således fastställer testet ägglossningsperioden och därmed menstruationscykelns fertila period.


Tidigare har man angett att om teststrecket är svagt , så visar det ändå på att det finns hCH i urinen, och detta hormon utsöndras bara då man är gravid. Hur starka strecken är har därför ingen egentlig betydelse. En graviditetstest fungerar på följande: Kapillärkraft för urinen upp genom testen till det område där strecken ska bildas.


Apotekets Ägglossningstest har en egen kontrollfunktion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg