torsdag 9 november 2017

Pad thai thaimorsan

En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Pad thai ska vara söt-syrlig-salt och het, inte nån mesig stekta nudlar. Mycket är också ögonmått för jag står inte å mäter upp allting men beräknas till msk (menas vanlig matsked som man äter med) av allt. I Thailand finns det många varianter av Pad thai men man kan fortfarande känna igen att det är Pad thai. Vi kom hem runt 18:och jag satte igång med Pad thai.


Allt gick på ungefär timme.

Alla er får jättegärna laga till maträtten som ni vill och jag menar inte bara Pad thai men jag visar er gärna hur om jag kan maträtten såklart, och om ni vill ha det på riktig och vill få in smakerna med eller utan short cut… därför är vissa av mina recept och särskilt om just thaimat lite långa men jag förklarar gärna med. Talay” betyder hav, här menas seafood. Pad thai ingredienser… Jag fick ett sug igår efter Pad Thai efter att jag kollade in olika matbilder på Instagram.


Det är farligt alltså. Saigon City i Nordstan och handlade massor. Tack till alla er som har besökt bloggen och till dig som har testat receptet, lämnat feedback och ställt frågor.


Wokad biff med ostronsås är en superenkel maträtt som du kan slänga ihop på ca. Bäst är att köttet får marineras i några timmar för bästa upplevelse. Detta med just pad thai har irriterat mig i flera år och varje gång jag läser nåt om pad thai så gnager jag på det ännu mer.

Du som har tillagat pad thai efter ett recept som du har fått kan såklart inte veta om receptet är rätt eller fel och hur en pad thai ska vara om du aldrig ätit en riktig pad thai rätt… inte ditt fel. Släpp loss dofter av det thailändska köket vid middagsbordet. Nu kan du enkelt laga den hemma!


Den är mild i smaken och garneras med koriander, lime och hackade jordnötter efter tycke och smak. Kanske en ny favorit att varva fredagstacosen med. Hej och tack för att du kikar in här i min blogg!


Jag heter Siranee och driver mina media plattformar under varumärket Thaimorsan. Jag är mycket aktiv på Instagram, där delar jag med mig av min mat, matlagning och tutorials i Insta Stories. Hitta rätt produkt till rätt pris.


Asian Wok Pad Thai Laga en perfekt Pad Thai med vår syrliga woksås! Den karakteristiska syrliga smaken i Pad Thai kommer bland annat från Tamarin en ärtväxt som är mycket vanlig i de asiatiska. Sötma, hetta, syrlighet och sälta i perfekt balans. Pad thai är en älskad klassiker från thairestaurangen, fylld av härliga smaker! Laga pad thai hemma med nudlar, kyckling, purjolök, böngroddar, morot och vitkål.


Toppas med jordnötter och lime! Pad Thai är mild wok som lagas med risnudlar, ägg och vitkål och en syrlig sås. Döpt efter Thailands nationalrätt är Pad Thai Kitchen en hyllning till landet där maten står i fokus.


Hon blev sugen på biff med ostronsås och letade hos mig men hittade inget recept.

Kvällens middag är kanske Thailands mest älskade rätt: En smakrik och färgsprakande Pad thai som lagas i ett nafs. Risnudlarnas härliga tuggmotstånd gifter sig fint med de krispiga salladsärtorna, söt paprika, de stekta äggen och den heta sambal oeleken. Pad thaien fulländas av gröna korianderblad och crunchy jordnötter. Igår lyckades jag slänga ihop en magiskt god pad thai. Receptet fick jag av en thailändsk försäljare som jobbar i en asiatisk livsmedelsbutik, Thailaan Supermarket.


Jag blev så glad när hon tog sig tid att visa mig runt i affären och förklarade detaljerat hur man lagar “The best Pad Thai EVER”. Från matvagnarna direkt på gatan kostar den bara en cirka kronor , på restaurang något dyrare. Kyckling Thai med Ingefära (Gai Pad Khing) - John Eriksson - Recept En mycket god thairätt med en aning hetta och smak av ingefära. Så idag blir det kikärtsfyllda paprikor på grill och i mitten av veckan en vegetarsik Pad Thai.


Man måste liksom låta fantasin arbeta då man bara handlar vegetariskt och det är så skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg