fredag 24 november 2017

Nåt gott att äta

Boka Aetas och spara upp till med Agoda! Vad ska jag äta till middag? Här har vi samlat enkla recept som du kan prova till middag. Snabbt, enkelt och gott ska det vara! Nåt gott att äta Sambon kommer hem om ungefär 1-1½ timma och jag tänkte göra nåt litet gott som vi kunde äta då.


Det ska inte ta för lång tid att göra i ordning.

Bor nästan bredvid en affär, så jag kan lätt springa och köpa ifall nåt fattas. Ge mig lite kul ovanliga tips på nåt man kan äta. O tänka fixa lite gott käk vi kan äta under kvällen.


Kanske nåt gott kött in i ugnen? För att tänka lite, ta en paus och kanske äta nåt gott. Kära dagbok… Nä nån middag på stan blev det inte igår kväll. Vädret var så uruselt, kallt och regnigt.


Den ultimata fotbollsmaten går att äta med händerna och kladdar inte (man vill ju inte få flott på volymknappen).

Sugen på fotbollsmat kryddad med drama? Självklart är den även god och hälsosam! Låt dig inspireras av Fotbollsmaten som får dig att skratta.


Camilla laddar inför en föreställning genom att äta gott och vila mycket. Allt ifrån var man kan äta gott till var man hittar bästa tandläkaren i stan. Att göra en smoothie är väldigt enkelt och resultatet blir både gott och nyttigt. Lite yoghurt, frysta bär och banan är allt som behövs, plus en mixer så klart.


Tillsätt gärna chiafrön, kokosflingor eller vetegräs för den extra energin. Frågan kommer ofta: vad ska man hitta på för extra gott till helgen? Mitt svar börjar ofta med en motfråga: vilken mat blir du glad av att äta ? Bara så jag vet när jag börjar föreslå saker. Minns ni den frasiga smördegstarten från i lördags? Att det är nyttigt att äta frukt och grönt är för de flesta känt sedan länge.


En ny Demoskopundersökning visar att svenskarna helst av allt vill äta jordgubbar under sommarmånaderna. Jordgubbar är inte bara goda att äta som dessert utan passar mycket bra i sallad med sting från lök och chili. När jag träffade Peter visade han mig hur man gör för att äta hel krabba, och sedan dess är jag fast. Jag har förstått att jag inte var ensam om att inte veta hur man gör, så här kommer en tutorial för dig som också vill prova.


Det är det absolut godaste jag vet!

Blir en god kall sås som passar bra till fisk och kötträtter exempelvis. Tycker du att det blir för tjockt eller strävt - testa att blanda ut med lite yoghurt. Blanda tonfisk, kvarg, selleri, rödlök.


Smaka av med salt, peppar och en god dijonsenap. Denna blogg kommer innehålla matbilder, recept och annat om mat, bakat osv. Jag är utbildad kock i grunden och matlagning är ett stort intresse och tanken med denna blogg är att den ska användas som en receptblogg och att andra ska få ta del av mina och min familjs favoriter i köket! Köttfärs är som sagt tacksam vardagsmat, relativt billigt, barnvänligt och lätt att variera.


Här middagstips med råvaran som räddat många vardagar i mitt mammaliv. Gott med köttfärs – middagstips √ Lättlagad kålpudding √ Hamburgare eller hur du väljer att äta dina köttfärsbiffar av många alternativ √ Köttfärsås. Varför detta inlägg kommer nu såhär två år senare är att vi vid matbordet idag diskuterade just mat och att vi ofta glömmer bort goda rätter vi gjort. Och hur ofta sitter vi med noll ideér om vad vi ska äta.


När jag började äta nyttigt började jag också äta fort. Nu när jag äter god mat igen har jag svårt att äta långsamt som förr. Många recept är veganska utan att vi tänker på det.


Här är riktigt smarriga recept som är lika goda att äta till adventsfikat och julbordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg