tisdag 19 juli 2016

Roliga ämnen att skriva om

Eller känns hjärnan som ett vakuum och fingrarna som cement så fort du öppnar ditt pågående manus? Bryt av ditt vanliga skrivande och inspireras av förslagen nedan! Naturligtvis kan man blogg om nästan vad som helst.


För att bevisa det och ge lite inspiration har jag sammanställt tips på ämnen som du kan blogga om. Vad kan man blogga om ? Detta är ju en kul grej att skriva om på sin egen sajt.

Kan ju sätta lite press på andra att skriva om något spännande :) 2. Du ska veta att minuter är väldigt kort tid att göra en bra presentation på. HLR och liknande är ett bra ämne så hinner du aldrig igenom det viktiga på den tiden. Om du tycker att frihetsgudinnan är intressant så välj den, då kan man välja att hoppa över grejer när du märker att tiden blir knapp. Det är svårt att skriva en debatterande uppsats om man inte kan ämnet.


Det underlättar iaf mycket om man inte behöver läsa sig till allt. Nu var det ju bara tre sidor så det går nog att knep ihop om det mesta, men mitt. Vissa kort kommer med roliga lydelse före skrivet inuti, men du har också möjlighet att skriva i din egen roliga citat, fras eller meddelande.

Skämta om födelsedag pojkens ålder eller vara sarkastisk om en gåva som du vet att han vill men du kunde inte råd att köpa. Det är såhär att jag ska skriva ett första utkast till engleskalektionen imorgon. Min fråga till er är vad ni tycker jag ska argumentera om ? Vill ha något roligt :) Vet att en polare ska skriva om varför man bör onanera. Jag tycker att du ska säga något om hur du uppskattar din svägerskas vänskap, att det är roligt att hon nu hittat någon att tycka om och lita till samt glädjen i att få vara med när dessa två nu väljer att gifta sig med varandra och dela framtiden ihop. Man hittar liksom inte fram till tangenterna som jag brukar säga.


Det kan hålla i sig olika länge, men det går absolut att komma ur och vi har satt ihop denna lilla guide om vad du kan skriva om för att komma igång med ditt bloggande ifall det har stannat upp. Därför kommer här hela roliga och spännande saker att blogga om. Det ska vara något ämne som jag lätt kan hitta vitt skilda för-argument till samt något motargument som jag ska kunna besvara.


Hur folk klagar över FRA för att i nästa sekund informera hela världen om vad de åt till frukost. Rätta mig gärna om jag har fel (eller om jag bara konstaterar det uppenbara), men jag tänker mig att saker som FRA sker oavsett samtycke medan man själv kan välja om man vill vara medlem på Twitter eller Instagram. Hej, kanske har du varit med om något förvånande eller chockerande någon gång som du vill berätta om , då brukar det bli roligast att lyssna. Detta ämne kommer att behöva lite kreativitet, men kan vara en otroligt rolig sak att skriva om.


Välj 5-av dina favorit ord. Sedan tar dessa ord och skriva en berättelse som innehåller varje ord. Med ovanstående lista ord kan du skriva om flamboyant svamp människor.


Om du inte jobbade med XXX, vad skulle du vilja göra i stället?

När du är stressa vad gör du för att koppla av? Om du fick fria händer för en dag, vad skulle du göra på jobbet då? Roliga saker att skriva i ett födelsedagskort Bilderna på omslaget till kortet och monetär gåvan på insidan är inte de enda kontaktpunkterna i kortet. Den här relativt korta artikeln tåls att läsas om och om igen. Sätt mål, få motivation och lär känna dig själv och vad du egentligen vill uppnå.


Flödesskrivning – Lär dig om flödesskrivning och låt dig inspireras av dina egna, djupaste tankar! Att skriva med glädje – Skrivguidens intervju med författaren Kim M. Jag älskar att komma på debattämnen! Hade nyss massor av debatter i svenska. Ge rena sprutor till narkomaner, för eller emot? Betyg i tidigare ålder, för eller emot?


Ska åldersgränsen på systemet sänkas, för eller emot? Börja med en intresseväckare, om ämnet inte görs intressant för åhörarna kommer de heller inte att lyssna koncentrerat. Gör en tydlig måldefiniering genom att förklara vad målet med din presentation är.


Om du har mer än ett ämne bör du inför varje ämne ha en bakgrund – också kallat minianslag för att väcka intresse. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Annonsering Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här. Tänk alltid på att anpassa språket efter läsaren. Om du ska skriva en krönika i skolan ska du inte försöka imponera på läraren med krångliga formuleringar och or utan skriv så att du känner dig bekväm.


Våga också utnyttja friheterna man har när man skriver en krönika: skriv så att det känns roligt och inspirerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg