tisdag 12 juli 2016

När slutar fötterna växa killar

Snygga och fotriktiga damsandaler. Beställ online i vår e-handel! När slutar fötterna växa ? Svar: Hej Fötterna är de som sätter igång och växer först och de växer då väldigt mycket i en perio skorna räcker inte till. Samtidigt börjar längdtillväxten lite sakta. Jag har hört att tjejer är färdigväxta år efter de fått sin första mens och att fötterna växer klart före längden.


När slutar fötterna växa killar

Min 14-åring har precis kommit in i sin tillväxtspurt och är senare än sin bror. Jag läste här ovanför att när fötterna växt klart så slutar dom växa , men det stämmer inte i hans fall. Hans fötter har inte växt på säkert månader men själv börjar han skjuta i höjden. Det varierar säkert mycket från tonåring till tonåring.


Våra killar var normallång resp. Jag är en kille på år som har gymmat lite grann de senaste månaderna. Vad menas egentligen med växer ? Om jag som år kvinna redan har en bred bestomme och är lång, menas det då att jag kan bli ännu bredare dom åren som är kvar tills jag är 30?


Kanske är min fråga lite luddig, men jag har länge undrat detta och är så himla ledsen när jag läste om sklettets uppbygnad. Då vi alla är unika så är det svårt att svara exakt på din fråga men rent generellt så brukar säga att man slutar växa ungefär 4-år efter att man kommit in i puberteten. Det som slutar växa först på kroppen är händer och fötter.


Jag är en 15-årig kille som undrar i vilken ålder penisen slutar att växa ? Och om den har slutat att växa hur vet man det då? SVAR: Penisen slutar att växa när kroppen genomgått puberteten, och det är olika när det sker. Frågan är nu om han kommer att växa mer, dvs om han kommer att bli längre? Man vet ju aldrig exakt, men på ett ungefär? Give or take ett år eller så.


En vanlig missuppfattning är att flickor slutar att växa i samband med sin första menstruation. Kan säga att det var så för de flesta jag känner samt att jag har samma skostorlek som du. Jag fick mens när jag var och slutade växa när jag var runt 1 men har ingen aning om det är sammankopplat! I förpuberteten har flickorna en ökad längdtillväxt, som avslutas när tjejen får sin första menstruation.


Dock fortsätter tjejer att växa efter sin menstruation hur mycket varierar från person till person. I vilken ålder slutar tjejers fötter att växa ? Svar på allt är ett community-baserat forum där medlemmar kan ställa frågor om vad som helst. Vi har samlat många år av kunskap och publicerar nu detta för alla att ta del av. Var många år sedan jag hade biologi nu, men precis som många säger så slutar killar växa vid ~19. Längden Alltså) - postad i Allmänt: Jo, jag undrar en grej bara, det är när man slutar växa på längden.


När slutar fötterna växa killar

Tjejer däremot slutar växa ~17. Jag är ganska nyfiken på hur lång jag kommer bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg