fredag 29 juli 2016

Gravid svullen mage tidigt

En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Hitta rätt produkt till rätt pris. Jämför pris på kontaktlinser. Här är väldigt tidiga tecken på att du är gravid. Molvärk En molande värk i nedre delen av magen kan bero på en rad saker, bland annat ägglossning och att mensen är på gång.


Men det är också ett vanligt tecken på att du är gravid.

När du är gravid kan du ofta uppleva att magen blir svullen. Du kan även känna dig gasig i magen och behöva fisa betydligt oftare än tidigare. Läs mer om svullen mage och gasig i magen under graviditeten på Babyhjälp.


Men så kände jag mig också när jag precis fick veta att vi skulle bli 3. Var svullen , gasig o tjock i några veckor men nu har det lags sig. Nu är min mage inte lika öm längre. Och det magfläsk ja hade har flyttats upp.


JAG svalde luft på grund av illamående och det var direkt relaterat till hur svullen jag var om magen.

På morgonen var magen platt, på eftermiddagen som en spärrballong. Och jo, jag både fes och rapade massor. Det är vanligt med halsbränna och förstoppning när du är gravid. Det beror på att graviditeten kan påverka vissa typer av muskler. Musklerna i magmunnen och tarmarna blir mer avslappnade när du är gravid.


Det går långsammare att smälta maten. Det gör att du kan få gaser i magen och rapa och prutta mer än vanligt. Iallafall, i början märkte jag av att magen var mer svullen men den lade sig under natten - nu vaknar jag med denna mage ! Vet inte om jag hastigt bara blivit fet eller vad.


Det är lite jobbigt att i så tidigt skede gå med lössittande tröjor och dra in magen hela dagarna. Känner mig inte gravid , känner mig bara tjock. När magen visar sig avgörs av en hel del olika faktorer som vi sällan kan påverka. Det är ofta en evig väntan innan man kan visa upp sin graviditet men när magen väl kommer så brukar den komma snabbt.


En del kvinnor tycks redan tidigt i graviditeten få en liten mage eller svullna runt livmodern. Känner du dig snurrig i huvudet? Det är inte helt ovanligt att kvinnor som är gravida svimmar. Jag är eventuellt i v.

Detta beror ofta på lågt blodtryck eller lågt blodsocker som gör att du blir mycket yr. Gasig och svullen mage. Lider du av svullna fötter, ben eller händer? Svullnad under graviditeten.


Brösten kan likt när man har mens, kännas svullna och ömma. Dock är en svullen mage även ett vanligt symptom vid PMS, men om din mens inte kommer när den ska kan det vara bra att kolla upp så att det inte beror på att du är gravid. Du är tröttare än vad du brukar vara.


Om du har gått från att alltid ha mycket energi till att vara väldigt trött kan det vara ett tidigt tecken på att du är. Kan man känna när man blir gravid ? Det är ju samma dag, eller dagen efter, man har haft samlag – och det har faktiskt hänt mig själv. Jane Fogelström var bara år när det hände.


Hej, Väntar mitt andra barn och är i vecka så jag har inte kommit långt in i graviditeten, men jag undrar kan man redan nu ha mage ( svullen mage ) eller är det som man har lakt på sig fast jag inte har gått upp några kg. Gravid Vtjock eller svullen ? Vanligast är förstås att svullen mage har helt ofarliga orsaker. Att man faktiskt överätit en period är en sådan.


Extra mycket tarminnehåll och fett kring magen kan göra att man ökar en eller ett par centimeter i midjan på bara en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg