onsdag 18 november 2015

Fina ord på s

Jag ska på tvilling dop i slutet av maj och tänkte bla annat göra varsinna tavlor med barnens namn där deras första bokstav i namnen ska vara början på ordet. Jag har hittat en del fina ord men har lite problem! Jag tar därför expert hjälp från er här på FL. E: Evig L: Leende, Lycka I: Innerlig S : Skatt, Skratt, Skönhet, Stolthet. Det svenska språket har många vackra ord.


Restskatt, svastika och garderob är förmodligen inte ett av dem.

Men det finns som sagt många andra. Själv tycker jag att förtrolig och förtrolighet är andlöst vackra ord. Att vara förtrolig med någon är i min värld bland det vackraste och närmaste man kan vara.


Bara smaka på det ordet. Här hittar du gamla, ovanliga, bra svenska ord som håller på att falla i glömska. Dagens moderna samhälle influeras mer och mer av moderna ord och låneord från andra länder, framför allt USA. Men vad händer med vår gamla fina svenska?


Glöms gamla fina ord bort?

Hjälp mig att hitta positiva gärna beskrivande ord som börjar på bokstaven A. Få ett nytt svårt svenskt ord i veckan direkt i e. Ord och uttryck på svenska språket som börjar med bokstaven H. Lär dig nya svenska ord. Klicka på ordet för att se dess exakta definition. Roms grundläggning 7f. Kristi födelse är utgångspunkt för den västerländska tideräkningen.


Det kan vara en konst att se vardagens alla små guldkorn, men kanske är det just den konsten som är nyckeln till lycka… Här delar jag med mig av kloka, tänkvärda och roliga citat som jag stött på genom åren. K som vi har missat i vår lista – eller om du har upptäckt något annat problem. Tack på förhand – och lycka till med Wordfeud. Ordspråk om Vänskap och citat om Vänskap - Sveriges största samling ordspråk och citat! Ordspråk om Födelsedag och citat om Födelsedag - Sveriges största samling ordspråk och citat!


Om man inte är bra med ord så finns det alltid emojis. God morgon mina framtida barn” Tänk om de får barn, sparar sms:et och visar för dem! Det kan vara svårt att veta vad man ska skriva som hälsningstext till det sista avskedet. Här nedan finns några olika förslag på vad Ni kan skriva, men det går lika bra att skriva en dikt eller andra fina ord på Ert kort eller band.


Det är viktigt att veta att en traditionell text är lika riktig som en mer personlig text. Högtidliga och fina ord för skolavslutning.

Tretal kombinerat med upprepning används med fördel i avslutningstal. Här är två exempel: ”1skoldagar är nu till ända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg