onsdag 25 april 2018

Hur lägger jag till swish på tradera

Swish är en mobil betallösning som är snabb och enkel, och därför mycket uppskattat av många köpare. Var noga med att be köparen ange sitt alias, eller något annat som gör att du kan identifiera vilken försäljning betalningen hör till. Eventuella bank- och swishrelaterade avgifter kan tillkomma. Nästa sak att göra är att välja hur du vill skicka varan. För att nå så många som möjligt så lägger du även till ett alternativt fraktsätt.


Du får sedan utbetalt till ditt bankkonto inom 1-bankdagar.

Vi meddelar dig när köparen har betalat och då är det dags för dig att skicka varan till köparen. Vilken summa du säljer för är även avgörande för utbetalningstakten. Tradera får betalt dagen efter. Så var det inte förr, nu är det annorlunda eftersom det finns många som bluffat med nätannonser har jag läst. Jag slant på siffrorna eftersom jag gjorde detta via min dumma jävla mobil!


Auktionen inklusive frakt skulle gå på 59:- men jag skrev in 599:- vilket var summan som överfördes. Om du inte har vår integrerade betallösningen kan du alltid höra av dig till oss för aktivering här. Hur väljer jag betalsätt?


Om du är aktiverad för vår integrerade betallösning kommer betalsättet automatiskt väljas på dina annonser.

Här har vi samlat den nyttigaste informationen. Dessutom bjuder vi på tips som gör dig till en vinnare på Sveriges största auktionssajt. Lägg till i varukorgen och fortsätt sedan att se dig omkring i butiken. Hittar du något intressant är det bara att klicka på Lägg i varukorgen igen. Detta gör du i internetbanken för privatpersoner under Betala och överföra - Swish , eller i appen under Inställningar - Övriga tjänster - Swish.


Jag började sälja kläder jag tröttnat på som 16-åring och nu år senare har det blivit en hel del paket som skickats kors och tvärs genom landet, saker har fått nya ägare och jag har fått in en rejäl slant på sparkontot under åren. Det här var i förmiddags och ännu syns inga pengar. Nu undrar jag , tar det 1-dagar innan pengarna kommer även med Swish ? Brukar ju gå direkt annars. På grund av oseriös köpare som ej betalar utan kommer med frågor om giltighetsti hur gammal koden är mm och detta EFTER avslutad auktion så lägger jag upp annonsen igen.


En kod som jag fick med pskontroll. Eftersom jag inte spelar Fortnite så kan den hitta en ny ägare. Bild på koden skickas så snart pengarna har swishats. Främst angående frakt- och betalningsalternativ. Har varken sålt ( på distans) eller skickat något (större än brev) förut.


Jag har möjlighet att använda PayPal, Swish och Swedbank. Frakt har jag sett att Posten och Schenker ofta erbjuds. Får man något på mail eller ska man hålla koll på det själv?

Vill bara påpeka att det inte alltid kommer ett mail, Ibland nlir det fel hos dem och då är det upp till kunden att hålla reda på när det komemr fakturor. Jag är mycket mer bekväm med de sistnämndas betalningslösning, dvs. Alipay eller Paypal kopplat till mitt kreditkort, än tradera -varianten med banköverföringar till okända personer. Jag har ny telefon men samma mobilnummer, hur gör jag för att ansluta mig?


Har du ny mobiltelefon men behöll samma nummer som du tidigare kopplat till Swish , följ då dessa steg: 1. Ladda ner ett nytt BankID på din nya enhet via Internetbanken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg