fredag 20 januari 2017

Min bebis är ful

Fick min dotter för 6½mån sen. Enda sedan hon föddes har ja tyckt hon är extremt ful. Hon ser inte ut som andra barn. Alla mina vänners barn är jätte gulliga o söta men inte min.


Ja skäms över att känna såhär.

Trots detta så älskar jag henne. De ha gått så långt att ja inte vågar visa upp henne. Min dotter är ful och lat. Jag har ett fult barn.


Detta är ju min bebis , för mig är hon ju verkligen mitt barn. Men tänk om jag skulle bli gravid och få ett riktigt barn, hon skulle bli så avundsjuk! Vet inte ens om det skulle gå haha.


Hon har nu föresten hunnit bli ca och ett halvt år, har inte stenkoll på hur gammal hon är exakt om jag ska vara ärlig.

Poängen var att skötväska inte är annat än en (extra ful ?) väska som är svår att bekvämt använda till annat än just hänga på vagnen medan den andra kan man använda resten av life, alltså är det senare mer hållbart. Men man måste inte köpa nåt av dom obs, tror jag är rätt tydlig med det. Han vill inte ha vissa kläder för då är han ful , säger han. Och när vi säger att han absolut inte är ful utan han är fin i allt mm mm då ser man hur han småler lite… Som ikväll när vi skulle ut och cykla slutade det med att jag bar hem cykeln. Han lärde sig cykla förra sommaren men cykeln är lite.


Bebis Att ha en nyfödd bebis hemma är så mysigt, men de är inte små så länge. Ibland känns det som om bebisarna blir barn som springer runt, pratar, sjunger och funderar över livet över bara en natt. Ju snyggare desto mer pålitligt – och ju mer pålitlig du är desto lättare är det att tycka om dig. Deltagarna i studien delades upp i två grupper, en med barn och en med vuxna. Deltagarna fick sedan se bilder på 2män som med neutral min tittade rakt in i kameran.


De är så fula att det är söta. Svarta är ovanliga, det föds bara ett tjugotal varje år i Sverige, säger han. Baby är också en korrekt stavning, men om det säger Svenska Akademiens ordlista, SAOL: ”Använd hellre bebis eller bäbis.


Ordet bebis – betydelse och användning. Bebis – späd­barn under den helt hjälp­lösa perioden, upp till ettårs­åldern. Exempel: jag älskar att handla kläder på nätet till min bebis , som själv inte.

Boka Minen Hotel och spara upp till med Agoda! Pojkvännen vet såklart inte att jag slutat med mina piller redan nu, och jag känner mig VÄLDIGT ful som går bakom ryggen på honom, men min barnlängtan är så fruktansvärt stark (och har redan varit i flera år) att min kropp bara skriker att det är dags nu! Om vi vuxna vågar lyssna så skulle vi få reda på mycket som vi skulle glädjas år (barns otroliga klokhet i och kring dessa frågor) men även mycket som skulle skrämma oss (barns erfarenheter som man önskar de skulle sluppit). Och jag VET att detta är en tolkningsfråga men när man ser ett litet nyfött barn, en liten bebis. Eller hur tänker föräldrar i dessa dagar.


Därför blev jag ganska förskräckt när jag upptäckte att jag inte alls älskade min dotter eller mammalivet när hon kom ut. Det var inte så att jag inte kände något alls, men älska var väl att ta i! Hur ska jag älska en person som ligger och skriker på min mage, och faktiskt är ganska kladdig och ful – ärligt talat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg