torsdag 8 mars 2018

Sista dagen på jobbet dikt

Så har den kommit – den allra sista dagen på jobbet. Visst känns det vemodigt och en smula overkligt. Men jag konstaterar med stor glädje och ödmjuk tacksamhet att ett av de bästa kapitlen i mitt liv har kommit till punkt. Det har varit fantastiska år. Om du inte använder dina sista veckor, månader, dagar och timmar på ett jobb , för att förstärka din passion och expertis, så går du miste om ett gyllene tillfälle för sk personlig profilering.


Arbeta hårt till sista stund.

Hur du än vill undvika det, så kommer folk att prata om dig när du har lämnat företaget. Sista dagen på jobbet När Lena Fejan Ljunghill blev erbjuden jobbet som skolreporter på Svenska Dagbladet, kunde hon inte tänka sig något tråkigare. Men snart förstod hon hur viktiga skolfrågorna var. På min sista dag gömde jag en död mus bakom ett skåp.


Det är aldrig någon som städar där. Jag och min kollega har gjort en plan. Idag var min sista dag på jobbet. Jag passade på att bajsa i min chefs. Jag vill passa på att tacka er alla.

Mina kollegor, medlemmarna och alla andra har gett mig stor arbetsglädje och jag har lärt mig otroligt mycket under resans gång. En kluven känsla minst sagt. Att å ena sidan självvalt bestämt sig att sluta, se fram emot ett nytt jobb , tacksamhet för det som varit, en spännande framtid känns det lite dubbelt just idag. En dag av tillbakablick där det hänt så mycket.


Flytt av butik som den stora händelsen. Jag jobbade mitt sista arbetspass på det arbete jag haft i fyra år. Jag har spenderat mer vaken tid med en del av mina kollegor, än jag spenderat med min familj. Så klart att det är en speciell känsla att sluta.


Någon du kan lita på Annars kan du lätt försvinna I din chefsrolls dimridå. Men nu när slutet närmar sig Jag fylls av ödmjukhet Fy sjutton att va chef för mig Så mycket som jag vet. Så vi grattar dig nu till nya jobbet igen. Här är en av mina dikter som också finns tryckt på kort och den får gärna citeras om mitt namn finns med som författare.


Dikten är egentligen tänkt till någon som slutar på ett jobb , till exempel, men den kan ju även användas när man själv är den som lämnar. Att aktivt försöka sabotera saker under dina sista dagar – från att radera dokument till att undanhålla viktig information. Att använda upp all din semester under uppsägningstiden så att du inte hinner göra en ordentlig överlämning till din efterträdare.


Att vara lite för “entusiastisk” över ditt nya jobb på social media. I morgon är det sista dagen på jobbet , sedan är jag fri på obestämd tid. För tre månader sedan sade jag upp mig från det jobb där jag varit i sjutton år för att ta itu med något som gör mig mer lycklig.

På år har jag inte en enda dag gått till jobbet med motvilja. I dag , tisdag, klockan 9. Inget tyder på att Stefan Löfven får sitta kvar, eftersom både Allianspartierna och Sverigedemokraterna sagt att de ska rösta bort honom. De har tillsammans 2röster. Sista dagen på jobbet – bjöd på haschkaka En anställd på Bergianska trädgården sa adjö till sina kollegor genom att bjuda på en kaka med cannabis i. Han fick villkorlig dom för tilltaget.


Ett stort tack, födelsedags tack, tack dikt , tusen tackar till dig. Text till tackkort, textförslag till tackkort, förslag på text tackkort, tack för gratulationer på facebook, hur säga tack på olika sätt. På dagarna koncentrerade jag mig på att slutföra och överlämna projekt.


På kvällarna kände jag separationsångest och osäkerhet. När jag till sist klev ut genom dörren kände jag mig med ens oberoende och lätt. Jag fyllde lungorna med en ny doft av frihet och säkerhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg