tisdag 9 januari 2018

Gravid trots ppiller

Vi hjälper dig hitta lägst pris på produkter inom skönhet och hälsa. Hitta rätt produkt till rätt pris. Jämför pris på kontaktlinser. Fick gå på extra kontroller i graviditeten då det inte är alltför nyttigt att bli gravid samtidigt som man äter p-piller. Hur kan man bli gravid trots p-piller?


En annan som blev gravid trots p-piller var Mimmi – men hon hade inga symptom alls.

Jag kände att det var något som inte var som vanligt med min kropp. Eftersom jag alltid hoppade över min mens, så kunde jag inte vara helt säker om jag hade blivit gravid eller inte, berättar Mimmi. P-piller ger sämre skydd än många tror.


Varje år blir tusentals kvinnor gravida trots att de äter p-piller. Hälften av dem som gör abort uppger att de använt någon form av preventivmeto men att det uppenbarligen inte fungerat som det ska, säger barnmorskan Margareta Larsson i Uppsala. Men trots att preventivmedlen ska skydda mot graviditet så finns det ingen preventivmetod som är 1procent säker, skriver RFSU.


Att bli gravid om du äter p-piller på regelbundna tider är väl näst intill omöjligt. Sen kan man fortfarande få blödningar trots att man är gravid , men då är de ju inte mens.

Vissa kan dock få som mensliknande i flera månader efter de blivit gravida. Det har varit riktigt jobbigt att inte veta “om jag varit skyddad den här månaden eller inte”. Nu har jag haft Mirena hormonspiral och det fungerar bra. Jag känner inte av alla hormoner och inte heller spiralen. Det är mycket ovanligt att någon blir gravid om de tagit tabletterna som de ska.


Det finns dock olika saker som kan försvaga effekten på p-pillerna, därför händer det ibland att en kvinna blir gravid trots att hon äter p-piller. Till exempel kan magsjuka göra så att tabletten inte hinner tas upp i kroppen innan de åker ut igen. Har inte glömt att ta ett piller och alltid tagit dem samma tid dagligen. Jag har nu ätit p-piller i en månad.


Kan det trots allt finnas en risk för graviditet? Hannah Donaghue blev gravid två gånger trots att hon åt p-piller. När hon bytte preventivmedel trodde hon inte att det skulle kunna hända igen.


Men förra året blev hon gravid en tredje gång – den här gången med trillingar, skriver Ladbible. En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Orthonett Novum) i snart år och det har inte varit några som helst problem.


Men den här gången när jag skulle ha min mens så uteblev den. Kan jag blivit gravid trots p-piller , jag trodde att ägglossningen uteblev när man äter p-piller ?

Jag blev gravid med mitt första barn trots p piller och jag slarvade inte. Jag åt mina p piller som jag alltid gjort och då hade jag varit sambo i flera år innan. Jag och min nuvarande man hade precis träffats och var nykära.


Så jag och min nuvarande matchade nog bra helt enkelt. Efter det så här jag alltid haft spiral. Du skriver att du tar p-piller och har gjort det i fyra månader. Du har trots det varit orolig för att vara gravid i en vecka. Om du har tagit tabletterna enligt anvisningarna är det osannolikt att du är gravid.


Du beskriver symptom som svullen mage, illamående och att du ofta blir kissnödig. Det kan även vara symptom på andra saker. Syrran har blivit gravid (!) gånger trots både p-piller och mini-piller, så om den fertiliteten ligger i släkten är det nog inte svårt för mig att bli på smällen om jag skulle råka missa en tablett. Men än så länge har det inte hänt nåt. Hej, verkar vara många som haft bekymmer med p-piller nu just, vi har många frågor om p-piller på raken.


Om jag skulle vara som du skulle jag ta ett graviditetstest för säkerhetsskull. Högst troligt är du inte gravid , men för att du inte ska behöva vara orolig. Du får ju enkelt ett test från Apoteket eller något varuhus. Som du själv skrev så kan man ju få blödningar även om man är gravid , då det inte är riktig mens man får när man tar p-piller.


Jag gjorde test som alla visade positivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg