tisdag 30 januari 2018

Koppla paypal till tradera

Läs mer om att sälja med PayPal. Leta efter PayPal -logotypen. Se om PayPals logotyp är med i annonsen. Om du ser vår logotyp vet du att du kan betala med PayPal.


Välj PayPal som betalningsmetod i kassan.

Då dirigeras du vidare till PayPals säkra betalningssida. Sälj till kunder i mer än 2länder och regioner och handla i olika valutor. Du kan omedelbart ta emot utländska betalkort utan extra integrering eller pappersarbete. Snabba betalningar Pengarna för betalningarna kommer in på ditt PayPal -saldo efter bara ett par minuter.


Med PayPal kan du betala och överföra till alla som har e-post. PayPal är kostnadsfritt för konsumenter och fungerar friktionsfritt tillsammans med ditt befintliga kreditkort och lönekonto. Du kan reglera skulder, låna kontanter, dela upp räkningar eller dela upp utgifter mellan vänner utan behov av uttagsautomat eller checkar.


Du behöver inte ha pengar på ditt PayPal -konto för att betala.

Betalningen går alltid till på samma sätt: Du bekräftar med din e-postadress och ditt lösenord. Köp online Kraftkabeln kopplas till en sk. Jag har samma mejl på tradera som på paypal och som jag förstår det ska köpare kunna betala via paypal då? Men det går inte, behöver jag göra något mer för att koppla kontot?


Och är det enkelt att föra över pengarna till sitt vanliga kontot sedan? Jag har bara startat ett konto, samt att jag har mitt kort kopplat. Det är därför de försöker lura dig att köpskyddet inte gäller. Vi rekommenderar att du lägger till ditt bankkonto i ditt PayPal -konto innan du överför pengar, så att transaktionen går smidigt. Du kan göra det i e-plånboken på ditt PayPal -konto.


Du får sedan utbetalt till ditt bankkonto inom 1-bankdagar. Vi meddelar dig när köparen har betalat och då är det dags för dig att skicka varan till köparen. PayPal är också bra, men i det här fallet fyller Klarna en bättre funktion. Dels har köparen fler sätt att betala på (faktura, direktbetalning med kort eller banköverföring) och sen får du som säljare hem en kod till din folkbokföringsadressen innan några pengar kan tas emot. Javascript är inaktiverat.


Klicka sen på Fyll i ditt bankkonto och registrera dina uppgifter. Köparen väljer att betala med Swish, kort eller med PayPal. Då slipper du även ge ut ditt kontonummer till köparen ifall du säljer saker.

Det är gratis att öppna ett paypal konto så handlar du mycket på nätet kan det vara ett bra alternativ. Hur bör jag gå till väga med köpet? Vi bor i vars en sida av vårt långa land så hämta varan är inte aktuellt. Om jag väljer att betala med paypal , kan man via tradera då välja att förvara pengarna för varan på paypal sen när han har skickat varan och jag har kollat så det stämmer godkänner jag och säljaren får pengarna? Traderas betallösning väljs automatiskt.


En del utnyttjar detta på tradera och letar reda på nybörjare som säljer med paypal och sen kräver full betalning för skickad vara utan spårningsnummer. En del menar att visst du kan ge ut ett spårningsnummer och sen skicka en tegelsten via paypal. Nja du har upp till 1dagar på dig att starta ett återkrav om du inte är nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg