tisdag 16 januari 2018

Skilda på låtsas blogg

Kristinas bästa Skilda på låtsas -tips Ha inte för korta ansvarsperioder - Jag tycker att en vecka är ganska lagom att både ha ansvaret och att slippa det. Man hinner bli varm i kläderna under sin vecka och längta efter nästa, då man byter roller. Var hemifrån med gott samvete! Följande medlemmar vann ett exemplar av boken Skilda på låtsas av Kristina Haggård: Magnus Ericson, Stefan Hansson och Helene Svantesson. Grattis önskar redaktionen!


Läs mer om Kristina Haggård i hennes blogg.

Till slut skrev Kristina Haggård ändå på skilsmässopapperen. Men fem i tolv ändrade de sig. I stället bestämde de sig för att skilja sig på låtsas.


Vi var helt enkelt avis på skilda par som hade varannan vecka ledigt, säger Kristina Haggård. Terapi och psykologifrågor på nordens största psykologiforum! Med ” Skilda på låtsas ”-metoden får ni tid över till det ni verkligen vill göra. Här är Kristinas steg för att rädda äktenskapet.


Ta reda på vad ni vill.

Innan ni sätter i gång med metoden är det bra att kartlägga behov, kollisionspunkter och mål. Skriv en lista över alla era behov och betygsätt hur viktiga de är. Skickas inom 3-vardagar. Jag läser fascinerad en artikel om en kvinna som säger sig ha funnit receptet på hur man får ihop det moderna livspusslet. Hon har en blogg också, check it out.


Det presenteras i ett tidningsreportage som ett nytt djärvt grepp för att rädda relationen, men jag kan inte annat än att tänka att det måste vara en grå filt av sorg och misslyckanden bakom beslutet. Lennart och Kristina är skilda på låtsas. Bokonsdag: Skilda på låtsas Ursprungligen fick jag tips om den här boken via Jörgen Larssons tidsmail (som numera har blivit en blogg ). Skilda på låtsas – istället för skilsmässa ” av Kristina Haggård handlar om en metod att få ihop livet för stressade heltidsarbetande föräldrar. Vi håller på och funderar över barnens sovsituation och har kommit fram till att det nog är bäst att de sover i samma rum. Vi nattar dem nämligen ihop nu i Gillis säng och sen lyfter vi över Elisabeth till vår säng när vi går och lägger oss eftersom att hon vägrar sova ensam i sitt rum och sover hon i Gillis säng vaknar han och blir irriterad över att hon ligger på honom.


Men i sista stund hittade de ett sätt att. Alltid bra priser, fri frakt från 1kr och snabb leverans. Den andra föräldern har egen tid att göra vad den vill.


Två kvällar i veckan har de vuxna gemensam kvalitetsti som är inplanerad i ett veckoschema. Kan jag inte vara där jag vill vara på riktigt så får jag väl låtsas att jag är där, jag har ju en del filmer jag spelat in på några av mina träningsrundor nere i Thailand och ibland sätter jag mig och kör mina intervaller på monarken med datorn framför och drömmer mig bort till behagligare temperaturer. Något jag har velat ha hur länge som helst, men som jag aldrig lyckats få, är en spiselkrans.


För mig som älskar jul, och Halloween och påsk, så är dekorationer på spiselkransen det ultimata, men även året runt så är det ett bra ställe att dekorera.

Ni kan väl snälla åtminstone försöka låtsas att ni har fungerande hjärnor och prova på att. Min farfar, som lät mig vara vuxen på låtsas någon vecka om året när jag fick vakta hans lägenhet som tonåring när han var på husvagns semester. Min farfar, som skrev en grattis annons till min års dag i lokaltidningen med jordens absolut fulaste kort på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg