fredag 22 april 2016

Blondinbella gravid vecka 31

Få en ökad förståelse av barnets utveckling i magen. En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Nu är Blondinbella inne i vecka och här är det senaste avsnittet av gravid vecka för vecka.


När du är gravid i vecka så är barnet nästan fullt utvecklat. Det som saknas är viktuppgången.

Som gravid i vecka så känner du dig säkert tröttare än tidigare och du blir lätt andfådd. Läs allt om din graviditet i vecka 31. Din kropp börjar nu kännas tung och det börjar nu bli vanligt med foglossning och ryggproblem.


Livmodern börjar närma sig revbenens nedre kant. Många gravida känner sig tunga och otympliga. Det är olika från person till person hur mycket man ökar i vikt.


Du som är gravid andas ut och in mer luft än vanligt vid varje andetag.

Lungkapaciteten har ökat från 5till 8kubikcentimeter luft per andetag. Blondinbella bestämde sig för att medverka i serien gravid vecka för vecka precis som Dessie och Katrin gjorde. Nu har första avsnittet med Blondinbella kommit ut och ni kan se avsnittet här under.


Hon är nu i vecka och i detta avsnittet så laddar hon ner första appen för gravid och berättar vilka saker som stämmer in på henne. Hur mår jag då i vecka 33? Jag är väldigt känslig just nu. Gråt och lycka ligger väldigt nära så varannan stund får jag lyckorus och varannan stund så kommer det tårar och jag är ledsen.


Försöker att inte ta mig själv på så stort allvar, det blir bäst så. Men jag får tacka faktumet att jag endast jobbar två dagar i veckan så jag har mycket tid att bara vila och ta hand om mig själv. Nu har Blondinbella äntligen bekräftat för läsarna att hon är gravid igen. Hon är i vecka tolv och därför också anledningen till att hon inte skrivit något om detta förens nu. Hon erkänner nu också för läsarna att hon använde appen för att kunna bli med barn och inte för att skydda sig från att bli med barn som hon skrivit i bloggen innan.


Magen börjar mer och mer för flytta sig utåt och blir hårdare. Mitt supergravida-jag håller i sig och jag mår toppen. Inga krämpor, ingen trötthet eller något som gör ont.


Allt är som vanligt och jag håller tummarna för att det fortsätter så ett tag till.

Barnet när du är gravid i vecka 32. Gravid i vecka : Vad du kan förvänta dig Ditt barn Lär känna ditt barns rörelsemönster under graviditeten, och uppmärksamma om barnet rör sig mindre än vanligt. Ett gympass har det blivit. Med lite stepmaskin, roddmaskin och lite styrketräning. Har gjort en del rörelseträning också.


Yogan är svinjobbig nu när jag är så tung och har så svårt att andas och när nåt är tungt drar jag mig lite för att ta tag i det. Ska försöka växla upp på den fronten de kommande veckorna. Min dotter föddes i v. Hon hade gulsot och solade massor den första veckan , hon hade även svårt att hålla värmen själv så hon låg på en värmemadrass i ca vecka.


Jag var gravid för nästan tio år sedan, när jag var fjorton. Tyvärr så gjorde jag en abort, men jag hann ändå få ett sug efter konstiga saker. Mitt favoritmellanmål var kalkonskinka med vitlöksost på, som man rullade ihop och åt.


Vi kör igång magbilderna idag eftersom jag byter vecka på torsdagar och idag går jag alltså in i vecka 13. Den här tiden är egentligen den perioden då man känner sig som fulast, så var det förra gången också. Kroppen som annars har tydliga former blir mer som en barbamamma.


Det börjar bli ont om utrymmer i livmodern men barnet har kanske redan lagt sig med huvudet neråt och kommer ligga kvar så fram till förlossningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg