onsdag 16 november 2016

Storytel bra dåligt

Helt enkelt den bästa digitala bokupplevelsen du kan få. Starta din provperiod idag! På ett lättsamt och underhållande sätt visar boken hur människors olika beteenden kan påverkas. Och går också igenom vad som utmärker en exemplarisk ledartyp.


Lyssna även på Omgiven av latmaskar.

Storytel i första hand. Att må dåligt psykiskt är inget att skämmas över, säger Therése Lindgren, Sveriges största kvinnliga r. Jag upptäckte detta när mitt kontokort hade löpt ut. Då fick jag mitt första meddelande av storytel. Du njuter obegränsat av hur många ljudböcker och stories du vill.


Det bra och det dåliga livet. Så självklart har de sura kritikerna rätt – det ges ut fler dåliga ljudböcker idag. Men det ges också ut fler bra ljudböcker än tidigare.

Dessutom tror jag att de allra flesta dåliga omdömena bottnar i att folk inte orkar läsa innantill vilken genre en bok har. Tog provperiod på Bookbeat som har alla böcker jag ville lyssna på och hittills har appen funkar perfekt. Kommer därför byta när jag nu börjar betala när Bookbeat både är billigare och bättre ! Eftersom ett mynt alltid har två sidor finns som en extra bonus till alla chefer: Omgiven av latmaskar – en manual i hur du hanterar underpresterare. Den här boken utreder såväl varför bra ledarskap är så sällsynt som varför vissa medarbetare har svårt att få jobbet.


Det motsvarar en ökning med 69. Hej, Har haft storytel på min Ipad sedan jul och varit jättenöjd. Tänkte att det ibland är bra att kunna lyssna på telefonen.


Men nu då jag ska logga in på Ipaden så går det ej följande kommer upp då jag skriver in meiladress och lösenord. Boken bygger på de fyra hälsonycklarna Vila, Mat, Rörelse och Sömn. Att hitta balansen mellan de fyra nycklarna – inte sträva efter perfektion inom de enskilda nycklarna – är grunden till en god hälsa. Om du tränar mycket och prestationsinriktat men sover dåligt kommer du ändå inte att må bra.


Appen strular hela tiden. Pausar själv så att man måste vara nära mobilen och trycka på play igen. Annars gillar jag urvalet och lyssnar ny på en bokserie i delar! Den bara stannar hela tiden.


Finess: Växla mellan ljudbok och ebok.

Hur hamnade Lena Bornedahl i en arbetssituation där hon själv mår dåligt och hennes jobb får de människor hon är satt att hjälpa att må ännu sämre än hon själv? Som inläsare för ljudböcker finns det några saker man kan tänka på för att inläsningen ska bli så bra som möjligt. Här kommer en kort lista med tips som kan vara bra att kika över om man är intresserad av att bli inläsare. Förberedelse är A och O. Läs igenom boken minst en gång, men helst flera. Hur pass välskriven boken är rent litterärt och hur gripande den är – bra ljudböcker vill man helt enkelt inte sluta lyssna på.


Det finns även en annan person utöver författaren som spelar en huvudroll i en ljudboks upplevelse – intalaren. En bra intalare är ett måste för att vi ska rekommendera en ljudbok. Inte mindre mysigt blir det när Lasse själv är uppläsare. Själv är jag inget större fan av riktig stockholmska så jag stör mig emellanåt på alla eeee:n, men tycker att det är riktigt underhållande när Lasse ger sig på att prata dalmål och göteborgska.


Kanske inte för att det är dåligt , utan snarare för att det är ovant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg