onsdag 5 december 2018

Min man tycker jag är ful

Förstår att detta tar knäcken på än det sista man vill höra av den som säger att den älskar än. Min man tycker att jag är ful! Min sambo tycker jag är ful. För att få bättre självkänsla så bör du göra saker du gillar, ge dig små uppdrag som du kan lyckas med och senare större uppdrag.


Min dotter säger att hon är ful.

Jag vill nästan inte gå ut! Köper aldrig komplimanger så ändå, haha. Men jag har med hjälp av olika taktiker byggt upp min självkänsla. Jag har lärt mig att fokusera mera på det jag tycker är bra.


Vilket i början inte var något egentligen. Men idag kan jag uppskatta flera saker i mitt utseende. Självkänsla är ingen man får eller har bara sådär.

Jag kunde stå i timmar och försöka få till det så att mina ögon såg vettiga ut med make­­-up. Men jag blev aldrig nöj utan tog bort sminket och fick börja om. Det nötte på huden och gjorde ont, det var fruktansvärt jobbigt. Ju snyggare desto mer pålitligt – och ju mer pålitlig du är desto lättare är det att tycka om dig. Deltagarna i studien delades upp i två grupper, en med barn och en med vuxna.


Deltagarna fick sedan se bilder på 2män som med neutral min tittade rakt in i kameran. Det är svårt för andra att förstå. En av Ellens värsta orostankar var att andra inte skulle vilja umgås med henne om hon blev avslöja om de insåg hur ful hon egentligen var.


Boka Minen Hotel och spara upp till med Agoda! Men om andra ger dig problem över ditt utseende så är det självklart inte dig det är fel på. Hur kan du ens ställa en sån dum fråga, jag som är så snygg!


Jag förmodar att det är svårt att ändra sin attityd bara så där. Men helt ärligt, försök sluta bry dig vad andra tycker. Acceptera inte att du är ful , det är bara en åsikt. Snygga människor har det lätt.


Jag tycker själv inte om mig, tycker jag är ful.

VERKLIGEN en icke snygg person. Andra, exemeplvis kompisars kompisar (tjejer) säger att jag är fin och typ alla blir verkligen chockerade när de får reda på att jag tycker jag är ful och att jag verkligen mår dåligt över mitt utseende. Smaken är som baken min vänn.


Om det är du på profilbilden så tycker jag inte alls att du är ful , tvärtemot väldigt söt. Jag blev själv mobbad när jag var yngre och de var ingen som sa att jag var fin heller. Förmodligen för att jag själv tyckte jag såg ut som en påse skridskor.


Att lägga så mycket vikt vid utseendet, att bry sig så mycket om ytan, är heller inte den person som jag tycker att jag är egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg